הממשלה אישרה את פתיחת ענף המזון ליבוא: מחיר האורז יוזל

אחת הרפורמות הגדולות ביותר בענף המזון בישראל יצאה לדרך, לאחר שאושרה בישיבת הממשלה. בעקבות ההחלטה, התחרות בענף המזון תגבר, מחירי הדגנים ירדו (צרכנות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ראשון) הצעת מחליטים שהוגשה על ידי ראש הממשלה ושרי האוצר. על פי ההחלטה, יתאפשר מעתה והלאה יבוא מזון רגיל (מזון שאינו מן החי ואינו מיועד לתינוקות או מכיל חומרים "רגישים") ללא בדיקה מדגמית או רישום מראש. ההחלטה גובשה בעקבות המלצות הצוות לבחינת נושא הייבוא המקביל, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר. מדובר באחת הרפורמות הגדולות בתחום המזון.

על פי המתווה, שרת הבריאות תגבש תוך 45 יום תזכיר חוק שיתאים את דרישות היבוא של מזון רגיל לישראל, לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי. המטרה, ליצור מסלול יבוא מזון מקביל, ולשמור על סטנדרטים של תקינות מזון המיובא לארץ.

ההשלכות: הוזלה במחירי הדגנים למיניהם

שרת הבריאות תבטל תקנות רבות שהכבידו עד עתה על היבוא המקביל. יבואני המזון לא ידרשו לבצע רישום של כל מוצר שהם מייבאים, לבצע בדיקות מדגמיות של מזון ועוד שלל דברים. מנגד יקבעו עונשים חמורים למפרים את הוראות היבוא.

התהליך החדש יפשט את יבוא המזון לישראל, מה שיביא לגידול משמעותי בהיקף היבוא ולהגברת התחרות בענף המזון, תחרות שתביא - כך מקווים - להוזלה משמעותית של מוצרי מזון משמעותיים.

על פי הפרסום ב-YNET, המוצרים הצפויים לרדת בעקבות ההחלטה מהיום: דגני בוקר, ביסקוויטים, עוגיות, קרקרים, חטיפים, פסטה אורז וריבות וכן כל מוצר שהוא לא בשר, חלב, מזון לתינוקות ולא מזון שכולל חומרים "רגישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר