תחת הגבלות

כך תיראה השנה ההילולא בל"ג בעומר במירון

בעקבות ההגבלות הנובעות מהתפשטות הקורונה, הילולת רשב"י במירון תיערך במתכונת מצומצמת - בין היתר: עד 30 איש בהדלקה, וכל טקס הדלקה יתקיים שעה בלבד (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: פלאש 90)

השר לשירותי דת יצחק וקנין חושף היום (ראשון) את המסגרת בה תתקיים השנה הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון, ומתברר כי כמות המשתתפים בה תוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, לא יוקמו השנה אהלים במתחם ההר וזהות המדליקים תקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבעו מראש.

בדיון מיוחד שנערך בשעות הצהריים במשרד לשירותי דת, נאמר כי "נושא הילולת הרשב"י טופל על ידי מפרוץ המשבר לאחר שהבנתי כי אנחנו צפויים לשהות בהגבלות שונות לתקופה ממושכת ביקשתי ממנכ"ל המשרד להכין את הצעה שתאפשר את המשך מסורת ההדלקה מחד ותשמור על תקנות משרד הבריאות מאידך. חשוב לנו להמשיך את הרצף של מאות שנים בו נערכו הדלקות במתחם ציון הרשב"י במירון".

וכך זה ייראה, לפי השר וקנין: "ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים (בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון). בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה. יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה. ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו קול חי וקול ברמה המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה".

מראות משנים עברו (באדיבות המצלם)

"לא תותר שהיה בציון או בסביבתו, לא תותר פעילות הכנסת אורחים, הציון לא יפתח לכניסת הקהל, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם. לא תותר עריכת טקסי חלקה", הדגיש השר לשירותי דת.

יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים שהיה שותף להכנסת וגיבוש הנהלים, הוסיף: "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור. בתקופות הקשות ביותר נערכו במירון הדלקות לכבודו של רשב"י אני שמח שיש לי את הזכות והחלק להמשיך את המסורות גם בתקופה מאתגרת זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר