הפתרון של גמזו לנגיף

250 רשויות, ארבעה צבעים; מודל הרמזור למאבק בקורונה

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, מקווה לאשר בקבינט הקורונה את 'מודל הרמזור' שייקבע את ההנחיות לפי חלוקה של 250 אזורים/רשויות. הערים החרדיות נמצאות ברובן, כרגע, בצבע האדום (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

המאבק בנגיף הקורונה עובר מכללי למקומי, על פי המודל החדש של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, החל מתחילת חודש ספטמבר, ובכפוף לאישור קבינט הקורונה מחר. על פי מודל "הרמזור" החדש כללי ההתנהגות וההגבלות יהיו תלויי מיקום ועל פי מצב התחלואה באותה העיר. בפועל, ברשימת הערים האדומות כעת, רוב הערים החרדיות והערביות כשירושלים בני ברק ומודיעין עילית בראש הרשימה האדומה.

על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-ynet, המדינה תחולק ל-250 אזורים/רשויות מקומיות שיהיו אחראיות על הטיפול בתחלואה. כל רשות תקבל ציון משוקלל שיקבע את הצבע שלה ברמזור לפרק זמן של שבועיים: ירוק, צהוב, כתום או אדום. מדי שבועיים יעודכנו צבעי הרשויות על בסיס מצב התחלואה ובהתאם להם יותאמו המגבלות בהן.

צבעה של כל רשות ייקבע פעם בשבועיים, על פי נוסחה שתכלול שלושה פרמטרים: שיעור החולים החדשים, שיעור הבדיקות החיוביות וקצב גידול התחלואה – האם גדלה או קטנה. כדי למנוע מצב בו הרשות תעודד את התושבים שלא להיבדק כדי להוריד את התחלואה המתועדת, המודל מעודד ריבוי בדיקות, משום שהוא מאפשר שיפור בדירוג רק אם לא הייתה ירידה משמעותית במספר הבדיקות.

הצבע שתקבל העיר תקבע את ההתנהלות בה מבחינת בתי כנסת, מסעדות, ירידים, אירועי תרבות בתוך מבנים, מקוואות, בתי מלון, שווקים, בתי קפה, אירועים ושחייה בבריכות. לעומת זאת נושא מוסדות החינוך, תחבורה, פתיחת עסקים ואירועי תרבות יהיו עדיין על פי ההנחיות הארציות בנושא.

על פי המתווה, הרשויות יקבלו סיוע מפיקוד העורף לביצוע הבדיקות והעברת החולים למלוניות כמו גם הקמת מתחמי דרייב אין לבדיקות במקרה הצורך. על פי המתווה הרשות המקומית גם תעסוק באכיפת ההנחיות בניסיון לצמצם את התחלואה.

על פי התכנית, תהיה אפליקציה שתראה בכל מקום את הדירוג שלו ותאותת במקרה של מעבר לעיר אחרת עם דירוג שונה.

מתווה הרמזור נידון בקבינט הקורונה ביום חמישי אולם לא אושר בפעם השלישית, בשל ביקורת של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן על כך שלא הוסכם איתם על האופן בו יתקיימו תפילות במקומות פתוחים ובבתי כנסת. בתגובה הודיע גמזו כי הוא פועל ליצירת מודל שיאפשר תפילה בקפסולות בבתי כנסת גדולים. גמזו מקווה להציג את הפתרון עד מחר ולקבל את אישור קבינט הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר