בית ספר לקולנוע יהודי? הכל לשם שמים

בית ספר לקולנוע יהודי ´תורת החיים´ יקיים יום פתוח, במהלכו יתארחו שולי רנד, יובל דיין ונתי רביץ. מנהל בית-הספר, שגב כהן, מדבר על השאיפות והמטרות. "הרבה מתלמידי בית הספר לתקשורת, הינם אברכים בני תורה, ובוגרות סמינרים. הם רואים בעיסוק באומנות התקשורת שליחות ממדרגה ראשונה", אומר כהן

אתם נקראים בית ספר לאומנות התקשורת תורת החיים, שילוב בין תקשורת לבין תורה, והשאלה המתבקשת היא מה הקשר בין תקשורת לבין תורה?

כתוב בספרים הקדושים שהקב"ה שכל מה שברא הקב"ה - לכבודו בראו. כל מה שיש בעולם נברא על מנת להתחבר דרכו לבורא עולם. מה עושה היצר הרע? מחטיא את המטרה ומסית את האדם להשתמש באותו כלי למטרות אסורות. כך זה בכל דבר ודבר. אומנות התקשורת היא כלי שהקב"ה הוריד לעולם בשביל להשתמש בו לכבודו. זהו בעצם אחד הכלים הכי חזקים להשפיע על האדם, הן בכוח ההפצה שלו – שהוא יכול להיות מובן בכל העולם. הן בכוח ההשפעה שלו – שידוע לכולם שתחום התקשורת פועל על כוח הרגש, שהוא כוח דומיננטי מאד באדם, וכך אפשר להעביר מסרים בצורה הכי חזקה והכי משפיעה בעזרת ה´.

למה צריך להיכנס לתחום כזה שהוא יכול להיות מאד בעייתי כידוע?

נכון הדבר שתחום התקשורת יכול להיות בעייתי, אך הכל תלוי בשאלה כיצד ניגשים אליו ומה עושים בו. כפי שהדבר נכון בכל תחום אחר. בבית ספרנו אנחנו בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. המורים שלנו הם אנשים תורניים, חלקם חוזרים בתשובה וחלקם דתיים מבית. אחד השיעורים החשובים לנו ביותר הוא שיעור של התכוונות רוחנית שמטרתו לכוון את התלמיד לעשות את סרטיו לשם שמים ולהפיץ את היהדות דרך הכלי הזה.

הרבה מתלמידי בית הספר לתקשורת, הינם אברכים בני תורה, ובוגרות סמינרים. הם רואים בעיסוק באומנות התקשורת שליחות ממדרגה ראשונה.

האם לא עדיף שהם ישבו ויעסקו בתורה?

כמובן שמדובר בבני תורה העוסקים בלימודים במסגרת פרנסתם, אך בחרו בתחום אומנות התקשורת בגלל חשיבותו העצומה בדורנו. תחום התקשורת הוא חדש בעולם, והוא הולך ומחליף את עולם בסיפורים והמשלים. גדולי ישראל לדורותיהם, השתמשו בכוח הסיפור והמשל, על מנת לעורר את הלבבות ולהמחיש לשומעים את המסרים שאותם הם רצו להעביר. אומנות התקשורת היא כלי מאד מאד עצמתי להעברת מסרים. וכמו שצדיקי הדורות השתמשו בסיפור לחזק ברכיים כושלות, כך יש לעשות עם התקשורת.

מה דעת גדולי ישראל על בית הספר?

בית הספר קיבל עידוד נמרץ מגדולי ישראל להקמתו. התקשורת עובדת על כוח הרגש וכוח המדמה, ובגללו הוא עוצמתי הרבה יותר מכל הרצאה, תהיה מרתקת ככל שתהיה. תלמידי ובוגרי בית הספר, יצרו סרטים באיכות גבוהה, אשר מחזקים מאד את כל מי שצופה בהם. הסרטים מאפשרים לאנשים שאין להם יכולת לגשת לשיעור או לקרוא בספר, להיחשף לעומק של החיים היהודיים.

אין פנאי לעובדי השם

היום אנו נמצאים בשואה רוחנית כאשר רבים הם המתקלקלים ע"י השפעות מתרבות המערב המשתמשת במדיה על מנת להרוס את כרם בית ישראל. אנחנו צריכים להיות מגיבורי דוד היודעים לגזול את החנית מיד המצרי, ולהתגבר על ניסיונות הדור.

האם המטרה היא לייצר תרבות פנאי?

חס וחלילה. בעולם של עובדי ה´ אין דבר כזה פנאי, אין לך בין חורין אלא מי שעוסק בתורה.

מה מייחד את בית הספר לאומנות התקשורת תורת החיים?

תקשורת שהיא יהודית. חופש היצירה והאומנות, הינם חשובים ביצירת תקשורת, אבל רק מתוך כפיפות מוחלטת להלכה היהודית ולערכי הנצח של תורת ישראל. עקרון זה בא לידי ביטוי בתחומים הבאים:

מסגרת הלימודים – מסגרת נפרדת, מרצים יראי שמים ואוירה תורנית. תוכן הלימודים – השיעורים רצופים בעיסוק מתמיד בהכוונה כיצד לקבל השראה והשפעה מתכנים יהודיים אוטנטיים. וועדת הביקורת של בית הספר אינה מאפשרת ליצור סרטים בעלי תוכן הנוגד את תורת ישראל. יצירת הסרטים – ישנה הדרכה הלכתית מפורטת בדיני הצניעות הנדרשים בשעת הבימוי והצילום.

איך אפשר להצטרף לעשייתכם הברוכה?

ברוך ה´, עם ישראל צמא מאד לשמוע את דבר ה´ – לראות את הקולות. יש היום התעוררות גדולה בקרב הציבור כולו לעסוק בהחזרה בתשובה. מי שרואה את חלקו וייעודו בשימוש באומנות התקשורת לצורך זיכוי הרבים, יכול לבוא ולהתרשם ביום חמישי הקרוב (ה´ תמוז), מערב מרתק בהשתתפות שולי רנד ואומנים תורניים נוספים. בערב יהיה פאנל אומנים בנושא כוח היצירה היהודית, והסברה על האפשרויות השונות להצטרפות לעשייה הייחודית של בית הספר לאומנות התקשורת תורת החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר