ברוך דיין האמת: יוסף חי משה טובול ז"ל נהרג באומן

יוסף חי משה טובול ז"ל, נהרג אמש בתאונה כשהתהפך עם רכבו באוקראינה. העסקנים המקומיים פועלים מול הרשויות המקומיות כדי לשחרר את גופתו לקבורה בארץ (דיין האמת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסף חי משה טובול ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: חבריו של יוסף חי משה טובול ז"ל (25) שנהרג אתמול (שני) בתאונת דרכים בשעה שעשה את דרכו למקום לינתו בעיירה ברסלב שבאוקראינה, מסרבים לעכל את גודל הטרגדיה.

מאז היוודע דבר פטירתו, העסקנים המקומיים פועלים שעות נוספות מול הרשויות המקומיות במטרה לשחרר את גופתו לקבורה בישראל. "הם רוצים חתימות, אישורים ומסמכים של הפתולוג המשפטי ומפקד המשטרה אזורי, כפי הנוהל ולכן הם לא משחררים את הגופה", אמר הבוקר העסקן שמעון בוסקילה, בשיחה עם "כיכר השבת".

בוסקילה אומר כי מרב הסיכויים שהגופה תשוחרר עוד הבוקר: "יש לנו הבטחה בעל פה שגופה תשוחרר הבוקר. עדיין אין לנו מסמך רשמי לכך. אנחנו מחכים שיום העבודה יתחיל כאן ואז נוכל לשוב ולטפל בנושא. לבינתיים הגופה נמצאת בחדר קירור, בבית החולים אזור של העיר הייסין השוכנת 60 קילומטר מאומן".

לפי תחקיר ראשוני של התאונה, הנפטר נרדם ככל הנראה בזמן הנהיגה, כתוצאה מכך הוא איבד את השליטה על ההגה, סטה מהכביש, התהפך עם רכבו ונהרג.

לפי גורמים בברסלב, גופתו התגלתה שעות לאחר התאונה, כאשר משטרת תנועה חלפה במקום. השוטרים שהיו ברכב הבחינו במשהו שעורר את חשדם בצמחייה בצד הכביש, השוטרים יצאו ומצאו את הרכב הפוך. הערכה הבסיסית היא שהצעיר נהרג זמן קצר לאחר התרסקות רכבו.

הנפטר, כך לפי גורמים בחסידות ברסלב, התגורר בתקופה האחרונה סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. משפחתו הנחשבת לחשובה בחסידות ברסלב, מתגוררת בישראל.

אחיו, נחמן טובול העוסק בתחום התקשורת ומנהל את סוכנות הידיעות חדשות 24, שיגר הודעת דוא"ל לחבריו לעבודה, בו כתב: "עקב פטירתו של אחי היקר יוסף חי משה ז"ל בן הרב אליעזר שליט"א, בתאונת דרכים קטלנית בחזרתו מציונו הקדוש של רבי נתן מברסלב באוקראינה בדרכו לעיר אומן, וע"פ ההלכה ולאחר שאלת רב לא יישלחו הודעות או עדכונים עד לסיום השבעה".

בשלהי 2010, הבחור שמואל-מנחם טובול הי"ד, צעיר חרדי בן 19 שהתגורר בישראל, אחיו של הנפטר, נרצח בידי בני עוולה בעיר אומן, על רקע אנטישמי. הוא נרצח לעיני אחיו רפאל טובול שהציע לצעירים כסף בכדי שיניחו לנפשם, אך הם סירבו.

צילומים: שלומי רזיליו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר