עורך הדין מתריע:

"רבים מקרב הציבור החרדי נכנסים להרפתקאות כלכליות מסוכנות"

עו"ד יוסף ויצמן, מומחה בתחום חדלות פירעון ופשיטות רגל מתריע: " אם מציעים לכם הצעה מפתה שבה אתם יכולים להרוויח כסף בקלות, תחששו. אין כסף קל. אל תתרשמו מסיפורים שאמורים להרשים אתכם כאילו ומדובר בהשקעה מניבה "

עו"ד יוסי ויצמן (צילום: באדיבות המצלם)

עו"ד יוסי ויצמן המכהן כמשנה לראש לשכת עורכי הדין, בעלים של משרד גדול ומייצג בעצמו שנים רבות בתחום ההוצאה לפועל, החל מחדלות פירעון, פשיטת רגל, הקמה ופירוק חברות, הוצאה לפועל, תביעות מנהלתיות, ועד תביעות לשון הרע, צוואות וירושות, דיני בנקאות, תביעות כספיות ונושאים נוספים.

במשך השים ייצג אלפי משפחות בהצלחה רבה ומשפחות רבות בציבור החרדי חבות לו רבות לאחר שהציל אותם מתשלום סכומי כסף אדירים.

בשנים האחרונות, כך מספר עו"ד וייצמן, רבים מקרב הציבור החרדי נכנסים להרפתקאות כלכליות מסוכנות וכשהם זקוקים לתזרים מזומנים הם לוקחים כספים מבני משפחה ומסבכים גם אותם ולמעשה מסתבכים עוד ועוד. לפני שאתם נקלעים לצרה, לכו לאנשי המקצוע שיכולים לטפל בחובות בדרך מקצועית.

עו"ד ויצמן מספר: "שני הצדדים מפסידים. גם זה ש"השקיע" וגם זה שקיבל את הכסף. מגיעים אלי לקוחות רבים שבוכים על כך שנקלעו למשבר כלכלי לאחר שסמכו על חבר או מכר או איש עסקים בעל שם, שהציע להם להפקיד אצלו את כספם בתמורה לריביות גבוהות של 18% וכדו'. רק כעבור תקופה הבינו שאין ריבית ואין אפילו את הקרן. חלקם אף לקחו מהבנק הלוואה בריבית נמוכה כדי להרוויח את הריבית הגבוהה. צריך להבין: מי שמוכן לשלם ריבית של 18% נמצא במצוקה כלכלית אדירה. הוא כבר לא איש עסקים אלא עסק בסיכון גבוה. איש עסקים לוקח הלוואה מהבנק ואם הבנק לא מאפשר לו לקחת הלוואה, תבינו לבד מה המשמעות של זה. זהו שלב אחד לפני פשיטת רגל. הוא מגלגל כספים כדי לשרוד אבל בסופו של דבר הוא מגיע לנקודה שהגלגל נעצר כי אין לו כבר מהיכן לשאוב כספים".

"יש לי עצה פשוטה לכל אדם באשר הוא", אומר עו"ד ויצמן. "אם מציעים לכם הצעה מפתה שבה אתם יכולים להרוויח כסף בקלות, תחששו. אין כסף קל. אל תתרשמו מסיפורים, מסמכים, מצגות ושאר דברים שאמורים להרשים אתכם כאילו ומדובר בהשקעה מניבה. האדם שיושב מולכם לא מחפש שתשקיעו כסף ותרוויחו. הוא מחפש הלוואה והוא עוטף את זה במצג שווא של השקעה רווחית במיוחד. מהרגע שהכסף עובר אליו, אתם כבר פחות מעניינים אותו. הוא עובר ל'חבר' הבא שלו כדי להציע לו בדיוק את אותה הצעה".

"המסקנה פשוטה", אומר עו"ד ויצמן לסיום. קחו מהניסיון שלי. "גם אם אתם זקוקים לכסף מזומן ונקלעתם לחובות, גשו לאנשי מקצוע שיובילו אתכם בדרך בטוחה. לכו לעורכי דין המתמחים בנושא חדלות פירעון, גשו לכלכלנים שמבינים את התחום, תתייעצו עם רואי חשבון, אל תסמכו על ההיגיון שלכם והכי גרוע – אל תערבו בני משפחה כי אז הסיפור נהיה מורכב יותר. תמיד תזכרו: ייעוץ משפטי מקבלים בהתחלה ולא בסוף. אל תמתינו להסתבכות כלכלית כדי לגשת לחפש פתרונות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר