אבל כבד בעולם התורה

ראש ישיבת "אור אלחנן" הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל

עולם התורה באבל כבד בעקבות הסתלקותו של ראש ישיבת "אור אלחנן" הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, לאחר מחלה קשה, והוא בן 76. מסע הלוייה, ב-16:30 מהיכל הישיבה | תולדותיו (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תשע"ו | 03.08.16
הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

ברוך דיין האמת: עולם התורה שרוי באבל כבד בעקבות הסתלקותו של ראש ישיבת "אור אלחנן" הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל.

מסע הלוויה יצא בשעה 16:30 מהיכל ישיבת "אור אלחנן" רחוב אהליאב 27 בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן בסמוך לקברו של מייסד הישיבה רבי שמחה וסרמן זצ"ל.

תחילה ביקשו לערוך את מסע ההלוויה בשעות הערב כדי לאפשר לאלפי התלמידים להגיע ולהשתתף אך בסופו של דבר הוחלט לערוך את ההלוויה בשעה 16:30 כדי להספיק את הקבורה לפני השקיעה.

הסרת הפרוכת בהיכל הישיבה (באדיבות המצלם)

ראש הישיבה חלה לפני מספר חודשים במחלה קשה ומאז אושפז לסירוגין כשהוא עובר טיפולים קשים. על אף מצבו הרפואי הגיע הגרמ"מ חדש בחג השבועות האחרון לישיבה למסור שיעור ופלפול תורני כשתלמידיו היו שרויים בשמחה עצומה על החלמתו.

בשבוע האחרון הידרדר שוב מצבו הבריאותי והוא אושפז במצב אנוש כשלצידו שוהים תלמידיו ומקורביו, וכעת, בשעות הצהריים, עלה בסערה השמימה למגינת לב אלפי תלמידיו.

תלמידיו מספרים על מסירות נפשו של ראש הישיבה ואהבתו הגדולה לתלמידיו. שיעוריו העיוניים היו לשם דבר כשהגרמ"מ חדש שילב עיון ובקיאות נדירה בכל סוגיות הש"ס.

תיעוד מרגש: תלמידי "אור אלחנן" מקבלים את ראש הישיבה בשירה וריקודים

גם בוגרים שכבר עברו שנים רבות מאז למדו בישיבה היו מגיעים מידי פעם לשמוע את השיעור כללי ולהיזכר באותם רגעים מתוקים בישיבה כשהתענגו על נועם אמרותיו.

"הראש ישיבה הרגיש לכל אחד כמו אבא לבן, מתאר אחד הבחורים ההמומים. היה תמיד מתעניין מה נשמע, האם חסר משהו, הרם יכול לסייע. הרגשנו שהוא דואג לנו כמו אבא. אבא רוחני וגשמי כאחד", הם סופדים בהלם.

"כיכר השבת" עם תולדות חייו

נולד בי"א בכסלו לפני 76 שנים בירושלים לרב מאיר חדש, המשגיח של ישיבת חברון, ולצביה לבית הוטנר, שהייתה בת אחותו של הרב משה מרדכי אפשטיין (ועל שמו נקרא).

בצעירותו למד בישיבת חברון. נישא לשרה לפין, בתו של הרב יהושע דב לפין (לופיאנסקי), שהיה חתנו של הרב חזקיהו יוסף מישקובסקי.

ראש הישיבה עם האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

בסוף שנות תשמ"ט עלה לישראל הרב שמחה וסרמן, בנו של הרב אלחנן וסרמן, שעמד בראשות ישיבת אור אלחנן בלוס אנג'לס, וביקש לייסד ישיבה מקבילה בארץ ישראל.

את ראשות הישיבה בישראל קיבל לידיו הרב משה חדש. בשנים הראשונות שכנה הישיבה בשכונת עזרת תורה בירושלים. לפני מספר שנים הקים הרב חדש מבנה מפואר לישיבה בשכונת רוממה.

במבנה פועל בנשיאותו של הרב חדש כולל אברכים, וכמו כן מכון להוצאת ספרים, העוסק בעיקר בעריכת והדפסת ספריו של הרב אלחנן וסרמן.

הרבי מתולדות אברהם יצחק בביקור חולים אצל הגרמ"מ חדש

הגרמ"מ חדש פיתח את מוסדות הישיבה וייסד ברחבי הארץ מספר שלוחות המשמשות כישיבות קטנות - בשכונת גבעת שאול בירושלים, בטבריה, בראשון לציון ובמודיעין עילית. צוות הר"מים מורכב ברובו מתלמידיו של הרב חדש, והוא משמש סמכות-על לכל הישיבות שבחסותו.

הגרמ"מ חדש התגורר בתוך בניין הישיבה, בסמיכות לתלמידיו.

ראש הישיבה בכינוס מפעל הש"ס (צילום: משה גולדשטיין)

אחיו הגאון רבי אהרון חדש הוא משגיח בישיבת מיר; גיסו הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וגיס נוסף (מצד אשתו) הסופר והחוקר ד"ר נחום אריאלי, בנו של הרב יצחק אריאלי.

בנו הרב חיים אריה חדש נישא לבתו של הגאון רבי ישראל מאיר וייס, ראש ישיבת "נחלת הלוויים בחיפה" וחתנו של הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל. חתנו צבי פסח כהן הוא בנו של הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון.

ראש הישיבה עם האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)
ראש הישיבה עם האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)
ראש הישיבה עם האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר