מעקב 'כיכר'

לא מפחד מכלום? הנוכל ממשיך לעקוץ מנהלי המוסדות

הנוכל יושב באקוודור ומנהל רשת מסועפת בניסיון לעקוץ ראשי ישיבות. הפעם על הקנה היו: מנכ"ל 'ידידים', ומנהל 'שערי שמועות' שחושף את השיטה איך הנוכל מגיע למוסדות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לפני עשרה ימים פרסם 'כיכר השבת' אודות הנוכל המתגורר באקוודור ומשם שולח את טלפיו הארוכות לישראל' מנסה להעלות בחכתו ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות חרדיים. מתברר, כי גם לאחר התחקיר שעורר רעש גדול, הוא לא מפחד מכלום וממשיך במאמצים לדוג קרבנות חדשים.

למערכת 'כיכר השבת' ולכותב השורות הגיעו למעלה מ-35(!) פניות של מנהלי מוסדות בטענה, כי הנוכל ניסה לעקוץ אותם רבים ציינו כי בזכות קריאת הכתבה הם ניצלו מהעוקץ ואף הלכו בעקבות כך להגיש תלונה במשטרה - שעדיין לא הצליחה להטיל על החשוד את אימתה.

מכיוון, שאי אפשר להביא את כל הנעקצים, 'כיכר השבת' יביא שני מקרים שילמדו על שאר הקורבנות הרבים שנפלו.

המקרה הראשון, קרה למנכ"ל 'ידידים' - ישראל אלמסי, שנאלץ להתעסק עם הנוכל בעיצומו של צום תשעה באב ואף העיר לו על כך, כפי שתוכלו לראות בהתכתבויות המופיעות בכתבה.

"ראשית, אני רוצה להודות ל'כיכר השבת' על הכתבה שבזכות כך הייתי מודע לנוכל. האמת, ברגע שקראתי את הכתבה הייתה לי הרגשה שהוא יפנה אלי, אין לי איך להסביר רציונלית את המחשבה הזו אך כך עבר לי בראש כשקראתי את הכתבה", מספר אלמסי.

"לצערי, הוא החליט לפנות אלי בעיצומו של צום תשעה באב בשעות אחרי הצהרים המאוחרות, בהתחלה הוא פנה אלי כמו שהצגתם בכתבה הקודמת ונתן לי הפניות לכתבה ישנה שהתפרסמה לפני הרבה שנים".

"כאמור, אני הייתי מוכן והתחלתי לזרום איתו בשיחה כדי לנסות ולדלות ממנו כמה שיותר פרטים. במהלך השיחה שלנו נתתי לו להרגיש, כי יש לו אימון מלא בו, למרות שהוא לא עשה עבודת רקע מינימלית על 'ידידים' והוא הציע לי לבנות לי בניין... אך אני זרמתי אתו ובאמת בזכות כך הצלחתי להוציא ממנו פרטי חשבון בנק של מישהו שאני לא יודע מה הקשר ביניהם".

לאחר שמנכ"ל 'ידידים' הצליח להוציא ממנו כל מה שהוא יכול הוא ניתק ממנו מגע, ואף שלח לו כמו רבים אחרים את הכתבה מ'כיכר השבת'.

ההודעה בו מוטחת בו הכתבה

בינתיים עבר הנוכל לקרבן חדש אחד המנהלים של הישיבה החשובה "שערי שמועות" וניסה לעקוץ גם אותו, אך שוב ללא הצלחה - כי המנהל קרא את הכתבה ב'כיכר השבת'.

וכך מספר המנהל: "בין מנהלי הישיבות והמוסדות בארץ עברה הכתבה שפורסמה, כאש בשדה קוצים והבהירה למנהלים כי עליהם להיזהר לא ליפול בעוקץ המדובר. כמו לכולם - גם אליי הגיעה ההודעה יחד עם הכתבה, ושמרתי זאת בזיכרון".

"הוא הצליח להגיע אליי דרך חברת תוכנה שמספקת תוכנות להרבה מוסדות. מתברר שהנוכל מצא שיטה מעניינת הוא מתקשר לשירות הלקוחות של חברות כאלו ואומר כי יש לו סכום גדול שהוא רוצה לתרום לישיבות חשובות והוא מבקש מהם סיוע או אנשי קשר בישיבות האלו".

המנהל ממשיך לספר: "במקרה, מנכ"ל חברת התוכנה הוא בוגר הישיבה ויש לו הכרת הטוב לישיבה והוא החליט כמחווה של רצון טוב להפנות את אותו נוכל לישיבה שלנו, כדי לעזור לנו. מיד שקיבלתי את השיחה מהנוכל כבר הבנתי במה מדובר ומיד פניתי לכותב השורות".

'כיכר השבת' ניסה ליצור מגע בין המנהל לבין הנוכל ולהיות שותף לשיחה ביניהם. אך מתברר שהנוכל הוא מעט יותר מתוחכם וזהיר ממה שייחסנו לו והקלטת השיחה עלתה בקשיים טכניים מרובים ולמעשה המהלך לא צלח.

מתברר בנוסף כי לצד אלו שניצלו מההונאה, הנוכל ממשיך ללא כל בעיה וללא כל הפרעה לנסות לעקוץ גם אם לעתים מדובר בסכומים פעוטים הוא לא בוחל בכלום העיקר להוציא כספים במרמה ובשקר גס.

בשיחה שערך 'כיכר השבת' עם משטרת ישראל לצורך קבלת תגובה על התלונה שהגישו כנגד הנוכל, אמרו במשטרה: "אנו ממליצים כי כל מי שפנה ל'כיכר השבת' מומלץ מאד שלא יתעצל ויפנה בתלונה למשטרת ישראל, ככל שיהיו יותר פניות כך נוכל לאתר את הנוכל ולמנוע ממנו להמשיך במעשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר