בצל האיומים

דרישות ועדת הקורונה: פתיחת מסעדות וחופי ים

ועדת הקורונה, העומדת בפני טלטלה בעקבות האיום לפטר את היו"ר, קיבלה תמיכה מסגן שר הבריאות בדרישה לפתוח את חופי הים בסופי השבוע. עוד ביקשו פתיחת מסעדות (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת הקורונה של הכנסת התכנסה היום (ראשון) לדיון בהגבלות החדשות שהחליטה הממשלה להטיל על הציבור בעקבות העליה בתחלואה בנגיף הקורונה.

בין היתר, העלו דרישות לאפשר את פתיחת חופי הים והבריכות גם בסופי השבוע, כדי לאפשר פיזור של המתקהלים במקום, במשך ימים רבים יותר. סגן שר הבריאות, יואב קיש, תמך בדרישה.

לגבי מסעדות, מבקשים בוועדה לאפשר ישיבה על פי תו סגול בחלקים הפתוחים שלהן, וכן לאפשר 35 אחוזי תפוסה גם בחלקים הסגורים במסעדות, כפי שמשרד הבריאות אישר למלונות.

בסוגיית חדרי הכושר מבקשים בוועדה לאפשר להם להישאר פתוחים במתכונת מצומצמת של מתעמל אחד על כל עשרה מטרים.

לגביי אטרקציות וגני חיות, הוועדה ביקשה להשאיר פתוח את המסלול הרכוב. בנוסף ביקשה הוועדה למצוא דרך להשאיר את האטרקציות התיירותיות באילת פתוחות במהלך כל השבוע.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בוועדה כי "הבעיה בים ובבריכות איננה באזור הפתוח אלא בהתקהלויות הנוצרות, וכך גם במסעדות. נחפש מתווה שיאפשר פתיחת חופי הים. רוב החולים אינם יודעים היכן נדבקו והנתונים הם שוליים אבל צריך להסתכל על המגמה. והמגמה היא עלייה בתחלואה. אנחנו במגה-אירוע. בגל הראשון היו חולים ב-78 ישובים, היום כבר למעלה מ-200 ישובים עם חולים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר בועדה, "אני אדם אופטימי מטבעי. כל הזמן אנחנו מנסים למצוא את הפתרונות. בתי החולים עמוסים בחולי קורונה. יש חולים בינוניים, יש יותר מ-550 חולי קורונה במצבים שונים. העומס הזה גורם להם למצוקה".

גרוטו הוסיף כי "מהרגע שאדם נדבק ועד שהוא מידרדר למצב קשה, לוקח שבועיים. אנחנו רואים עכשיו את המצב של לפני שבועיים. אנחנו יכולים להסתכל קדימה במבט מודאג. גם אם היום נסגור את כל המשק, נראה את המשך ההדבקה והתחלואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר