פרסום ראשון

אחרי 101 יום: בית המשפט שחרר את העצור בנימין פרידמן

ביהמ"ש האריך עד תום ההליכים את מעצרו של בנימין פרידמן - שנעצר לפני 101 ימים בחשד ליריקה על שוטרת, אך שחררו למעצר בית, בתנאים. הפרקליטות ויתרה על הבקשה לעיכוב ביצוע (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תש"פ | 23.07.20
פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

פרסום ראשון: אחרי ההפגנות הסוערות אמש (רביעי) בית המשפט השלום בירושלים שחרר היום (חמישי) בתנאים מגבילים את העצור בנימין פרידמן, שנעצר לפני 101 ימים בבית שמש, בחשד ליריקה על שוטרת, אך לבקשת הפרקליטות ניתן עיכוב ביצוע - אלא שברגע האחרון החליטה הפרקליטות לא להגיש את הבקשה ופרידמן ישוחרר עוד היום.

"אני סובר כי ניתן להורות בשלב זה על מעצר בית של המשיב מחוץ לעיר בית שמש במקום אשר מרוחק בריחוק גאוגרפי משמעותי ממקום מגורי המשיב, וממקום ביצוע העבירות ביעיר בית שמש", קבע השופט יהושע צימרמן.

ההפגנה הסוערת בירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השופט ציין כי הוא מורה על מעצרו עד תום ההליכים אך יוכל להשתחרר בתנאים הבאים: מעצר בית מלא בירושלים, כאשר על שהייתו במקום מעצר הבית יפקחו באופן מלא ולסירוגין המפקחים שאושרו בהחלטת בית המשפט מסוף חודש מאי והמפקח שפרטיו הובאו בדיון היום, ובכפןף לחתימת כל ערב על ערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח.

בנוסף, פרידמן נדרש להתחייב באולם ביהמ"ש בהתחייבות עצמית בסך 15,000 ש"ח כי יעמוד בכל תנאי השחרור ויתייצב לדיונים. כמו כן יפקיד סך של 7,000 ש"ח.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט עיכוב ביצוע וקיבלה זאת עד מחר, יום שישי בשעה 11:00. השופט ציין כי על הפרקליטות להגיש הודעה על כך עד השעה 17:00 ובמידה ולא תגיש - יפקע עיכוב הביצוע. אלא שברגע האחרון, כאמור, החליטה הפרקליטות לא להגיש את הבקשה.

בנימין פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
בנימין פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

בשיחה עם 'כיכר השבת', לאחר ההחלטה על שחרורו, סיפרה רעייתו של פרידמן כי "בעלי מפגין, הוא לא שורף פחים, הוא לא זורק אבנים והוא גם לא יורק, הוא מפגין שצועק על מה שכואב לו, הוא לא ירק על השוטרת".

לשאלתנו אם הוא יושב במעצר עד תום ההליכים - סתם, היא משיבה: "רוצים להתנקם בו על מה שהיה בעבר".

התיעוד שמוכיח: בנימין פרידמן לא ירק על השוטרת (צילום: באדיבות המצלם)

איך הילדים עוברים את התקופה הזו ללא אבא בבית? שאלנו ואשתו מספרת: "זה קשה, בחגים, בשבתות, אני צריכה לדאוג שיהיה פה זוג נשוי, שלא נהיה לבד. יש לו 11 ילדים שצריך לדאוג להם, הוא יושב במעצר כבר יותר ממאה ימים בגלל שהמדינה רוצה להתנקם בו".

היא מספרת לנו כי "הילדים שלו ביקרו אותו בכלא, זה קשה להם לראות את אבא שלהם ככה".

לסיום, היא מביעה תקווה אופטימית: "אני מאמינה שבסוף זה יתברר בבית משפט".

בנימין פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
בנימין פרידמן בעת מעצרו (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר