הקורונה מכה בעוצמה

הקטסטרופה בהודו: שליח חב"ד מתחנן לחילוץ; 'מצב נורא'

שיאי נגיף הקורונה בהודו - נשברים, שליח חב"ד במקום מספר ל'כיכר': אגרנו קצת מזון אך המצב הולך ומחמיר. בכל יום עלולות לפרוץ כאן מהומות כתוצאה מהלחץ, אנחנו בסכנה, דואגים על הילדים" (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
משפחת מרילי (צילום: באדיבות המשפחה)

מספר הנדבקים במדינה הענקית זינק ב-349,691 ביממה האחרונה, היום הרביעי ברציפות בו נשברים שיאי התחלואה בתי חולים בדלהי וברחבי המדינה מפנים חולים לאחר שנגמר להם החמצן והמיטות הרפואיות.

בתי חולים ורופאים פרסמו הודעות דחופות לפיהן הם אינם מסוגלים להתמודד עם העומס של החולים.

במקומות אחרים, אזרחים סידרו לעצמם אלונקות ובלוני חמצן מחוץ לבתי החולים תוך שהם מתחננים לרשויות לקבל את החולים, "כל יום, זה אותו מצב, אנחנו נשארים רק עם שעתיים של חמצן, אנחנו מקבלים מהרשויות רק הבטחות", אמר אחד הרופאים לתקשורת.

הודו, מדינה בת 1.3 מיליארד תושבים, רשמה בסך הכל 16.96 מיליון נדבקים ו-192,311 מקרי מוות מקורונה, לאחר ש-2,767 נוספים מתו במהלך הלילה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות, מומחי בריאות אומרים שמספר המתים האמיתי כנראה גבוה בהרבה.

שליח חב"ד האחרון בדרום תת-היבשת הרב מרילי, סיפר היום, כי הוא ומשפחתו זקוקים לעזרה כלכלית על מנת להיחלץ מן המדינה.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר השליח: "המצב איום ונורא, בתקופה האחרונה היה לנו קשה לקבל אוכל כשר, בגלל ההגבלות שמטיל הממשל, אמנם אגרנו קצת מזון אך המצב הולך ומחמיר. בכל יום עלולות לפרוץ כאן מהומות כתוצאה מהלחץ, אנחנו בסכנה, דואגים על הילדים".

מדוע לא התפנתם מוקדם יותר?

"בתחילת המגיפה שלחנו מכתב לרבי וקיבלנו הוראה ברורה לא לעזוב את מקום השליחות, ובאמת עשינו כאן דברים גדולים, בריתות מילה וקבורת מתי מצווה, ועוד. עכשיו נשארנו לבד, כל המטיילים עזבו, כל יתר בתי החב"ד בדרום הודו כבר התפנו נשארנו אחרונים, אין למי לעזור, ואין לנו איך להתקיים כאן. שלחנו מכתב לרבי וקיבלנו תשובה על מעלתה של ארץ ישראל, הבנו את המסר אנחנו מתקפלים עד יעבור זעם".

מה באמת עוצמת המגיפה במדינה?

"ההודים הגיעו למצב שכבר אין להם איך לטפל במתים, אין להם מספיק עצים על מנת לשרוף את הגופות והן נערמות, זוועה. גם שירותי הרפואה סגורים ואין אפשרות לקבל טיפול לא פרטי ובטח לא ממשלתי שגם בימי שיגרה הוא נוראי".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי קרא לכל האזרחים להתחסן ולנקוט משנה זהירות ואמר כי "סערת" ההדבקות מטלטלת את הודו, "היינו שאננים, רוחנו קמה לאחר שהתמודדנו בהצלחה עם הגל הראשון, אבל הסערה הזו טלטלה את האומה", אמר מודי בנאום ברדיו.

ממשלתו של מודי התמודדה עם ביקורת על כך שהיא לא הקפידה לאכוף את ההנחיות מוקדם יותר השנה, ואפשרה התקהלויות דתיות ופוליטיות גדולות, ולא תגברה כראוי את מערכות הבריאות.

המשבר המתפתח מציף את הרשתות החברתיות בתמונות זוועה של חולים המתיםבדרכם לבתי חולים בשל מחסור בחמצן. שטחי הקבורה בבירה ניו דלהי אוזלים ומדורות ההלוויות מאירות את שמי הלילה בערים אחרות שנפגעו קשה.

האבסורד גדל לנוכח היותה של הודו מעצמת ייצור חיסונים, אך תקלות וחוסרים שונים, יחד עם אוכלוסיה ענקית השניה בגודלה בעולם, ותנאי תברואה יירודים מפיצים גרסאות מדבקות ביותר של הנגיף, כולל "מוטציה הודית" מקומית, לדברי מושל העיר דלהי בכל 4 דקות מת בעיר אדם אחד מנגיף הקורונה.

ארצות הברית אומרת כי היא מודאגת מאוד מהזינוק המסיבי במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בהודו ותשלח במהירות סיוע."ליבנו יוצא אל העם ההודי בעיצומה של ההתפרצות המחרידה של הקורונה", כתב מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בטוויטר.

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם שותפינו בממשלת הודו, ואנו נפרוס במהירות תמיכה נוספת לתושבי הודו וגיבורי הבריאות של הודו".

גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה את "אהדתה לסבל הנורא" שהמגפה הביאה להודו, אמר דוברה הראשי סטפן סייברט בהצהרה."גרמניה עומדת בסולידריות לצידה של הודו ומכינה בדחיפות כוח סיוע".

עזרה ותמיכה הוצעו להודו אפילו מפקיסטן שכנתה ויריבתה, כאשר פוליטיקאים, עיתונאים ואזרחים במדינה השכנה הביעו סולידריות. משרד החוץ הפקיסטני אמר כי הוא מציע לספק סיוע כולל מכונות הנשמה, ערכות אספקת חמצן, ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר