"ניכור ורוע"

כמה חברון ופוניבז' יפסידו מגזירת החד-פעמי?

גזירות תשפ"ב: משפחה חרדית ממוצעת תשלם מעל לאלף וחמש מאות שקלים נוספים בשנה, רק עבור מס החד-פעמי, וכמה יאלצו הישיבות לשלם על "גזירת איווט"? בפנים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מלבד כל הקיצוצים שמוסדות החינוך החרדיים, קיבלו מהממשלה החדשה, גזירת החד-פעמי, תפגע עמוקות בכיס של הישיבות, בשל המס החדש שהטיל שר האוצר אביגדור ליברמן.

בלשכתו של חבר הכנסת אורי מקלב, בדקו כמה ההפסד הכספי לישיבות, ולשם כך, לקחו מספר ישיבות ובדקו אותן לעומק.

• ישיבת חברון המונה כאלף ושש מאות בחורים, תאלץ לשלם 416,907.84 שקלים בשנה.

• ישיבת מיר ברכפלד המונה 700 בחורים תשלם עוד 169,272.18 שקלים בשנה.

• ישיבת אור ישראל תשלם 145,090.44 שקלים בשנה.

• עטרת שלמה של הרב סורוצקין הנזק הכספי מוערך ב-217,635.69 שקלים.

• ישיבת פונוביז' הנזק המוערך הוא - 416,907.84 ש"ח.

• ישיבת תפרח תשלם עוד 241,817.40 שקלים.

כאמור סך כל העלויות עומדת על ארבע עשר מיליוני שקלים וחצי לשנה.

החישוב של הנזק הכלכלי נעשה לפי מפתח של מאה סועדים. עלות התוספת למאה בחורים תעמוד על 1752.3 ש"ח לחודש. ובשנה יעמוד תוספת המס על למעלה מעשרים אלף שח לכל מאה בחורים.

יצוין, כי עלות זו הינה תוספת המס המגיע על מחיר המוצר, אותו לא חישבו בגלל פערי המחירים השונים בין רשתות השיווק השונות. על פי נתוני ועד הישיבות כיום בישראל ישנם כשישים אלף בני ישיבות מעל גיל 16.5.

גם הנזק למשפחות הוא גדול, על פי הבדיקה של מקלב, משפחה חרדית ממוצעת תשלם מעל לאלף וחמש מאות שקלים נוספים בשנה רק עבור מס החד פעמי.

איך החשבון? על פי נתוני הלמ"ס בישראל חיים מיליון ומאה חרדים בישראל, בכל משפחה ממוצעת מהציבור החרדי ישנם 6.6 ילדים, כ-166,666.6 בתי אב חרדים. על פי הבדיקה עולה כי כלל בתי האב החרדים בישראל ישלמו מעל למאתים ותשעים מיליוני שקלים עבור מס החד פעמי בשנה, זאת מלבד עלויות שמחות, אירוח וכדומה.

ח"כ אורי מקלב: "הגזירה הזו על מוצרי החד פעמי מצטרפת לגזירות נוספות של התנכלות מכוונת כלפי הציבור החרדי, מעבר להכנסות והעשרת קופת המדינה אין בכך דבר, רק מייקר את המוצרים ומכביד על הציבור תוך ניכור המגיע מפערים מנטליים. משרד הבריאות לא מאפשר שימוש בכלי פלסטיק רב פעמים ומשרד האוצר מייקר את הכלים החד פעמיים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר