
החברה העולמית אמזון השיקה השבוע מודל בינה מלאכותית יסודי חדשני בשם DeepFleet, שמבטיח לחולל מהפכה נוספת ביעילות התפעולית.
DeepFleet מתואר כ"מערכת ניהול תעבורה חכמה" עבור צי הרובוטים של אמזון. בדומה לאופן שבו מערכת תנועה עירונית חכמה מצמצמת עומסים ומייצרת נתיבים טובים יותר, DeepFleet תתאם את תנועת הרובוטים בתוך מרכזי המימוש של אמזון, ובכך תשפר את זמן הנסיעה של הצי הרובוטי ב-10%. שיפור זה יתרום לזמני אספקה מהירים יותר ועלויות נמוכות יותר עבור הלקוחות.
מסע הרובוטיקה של אמזון החל בשנת 2012 עם רכישת חברת Kiva Systems. מאז, החברה פיתחה צי מגוון של רובוטים, כולל רובוטי Hercules המסוגלים להרים משאות כבדים, רובוטי Pegasus המטפלים בחבילות בודדות, ו-Proteus – הרובוט הנייד האוטונומי המלא הראשון שלה, המסוגל לנווט בבטחה לצד עובדים. כיום, כ-75% מכלל המשלוחים הגלובליים של אמזון נעזרים בדרך כלשהי ברובוטיקה.
לצד ההתקדמות הטכנולוגית, אמזון מדגישה את שיתוף הפעולה בין הרובוטים לעובדים אנושיים. הרובוטים מטפלים במשימות כבדות וחוזרות על עצמן, מה שמפחית עומס פיזי על העובדים. מאז 2019, אמזון הכשירה למעלה מ-700,000 עובדים באמצעות תוכניות הכשרה שונות, רבות מהן מתמקדות בעבודה עם טכנולוגיות מתקדמות.
עם זאת, הגידול באוטומציה ממערער את עתיד התעסוקה. בעוד שאמזון טוענת שהרובוטים נועדו להקל על עבודת העובדים ולא להחליף אותם, ניתוח מצביע על כך שהמספר הממוצע של עובדים לכל מתקן היה הנמוך ביותר ב-16 השנים האחרונות. (מספר העובדים הכולל של אמזון ירד מ-1.6 מיליון בשנת 2021 ל-1.5 מיליון "כיום", נכון ליולי 2025) מומחים בתחום מביעים חשש מההשפעה ארוכת הטווח על התעסוקה, כאשר "החלום" של החברה הוא "צמצום משמעותי של כוח האדם במתקנים בצפיפות גבוהה".
0 תגובות