הרב חיים פינטו: במשרד שלי קבורים שני צדיקים

הרב פינטו, רב הערים אשדוד וקרית מלאכי גילה בדרשה שנשא כי מתחת לספרייה שבמשרדו הסמוך קבורים שני צדיקים. בעבר התבטא הרב מספר פעמים: "בקרית מלאכי קבורים ארבעה צדיקים, אבל אני לא יכול לגלות לכם את השמות של כולם. אני רק יכול להגיד לכם שהרב חיים פינטו ורבי חיים ויטאל לא קבורים בסוריה"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
הרב חיים פינטו (צילום: אלי ג'אן)

הרב חיים פינטו, רב הערים אשדוד וקרית מלאכי גילה בדרשה שנשא ביום חמישי לפני כשבוע וחצי בקרית מלאכי, כי מתחת לספרייה שבמשרדו הסמוך קבורים עוד שני צדיקים, פרט לארבעה שכבר ידועים. בסביבתו של הרב ציינו כי בקרוב אמורים להתחיל בבניית מצבות לצדיקים שהתגלה מקומם.

מדי יום חמישי מתאספים עשרות מחסידיו של הרב חיים פינטו במתחם קברי הצדיקים אשר בבית העלמין בקרית מלאכי לשם אמירת תיקון כרת. במתחם הקברים טמונים ארבעה צדיקים, אך עד כה גילה הרב פינטו את זהותם של שניים מהם: רבי שלמה פינטו ורבי אברהם מלכא זצ"ל אשר נקרא גם הרב הנזיר.

זהותם של השניים הנוספים עוברים מפה לאוזן ועל פי השמועה קבורים במקום: רבי חיים ויטאל זצ"ל, תלמידו של האר"י הקדוש ורבי חיים פינטו הגדול זצ"ל.

בעבר התבטא הרב מספר פעמים: "בקרית מלאכי קבורים ארבעה צדיקים, אבל אני לא יכול לגלות לכם את השמות של כולם. אני רק יכול להגיד לכם שהרב חיים פינטו ורבי חיים ויטאל לא קבורים בסוריה".

ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, לאחר אמירת התיקון ואמירת הקדיש, עמד הרב פינטו ונשא דברי תורה וחיזוק לפני חודש אלול. בעיצומה של הדרשה, כך לדברי הנוכחים במקום, גילה הרב כי במתחם קבורים שני צדיקים נוספים אשר טמונים מתחת לספרייה במשרדו.

חסידי הרב פינטו שכבר חשבו ששמעו הכל אודות המתחם המסתורי הופתעו מהתגלית: "היינו בהלם. שנים אני מכיר את הרב ובחיים הוא לא פלט על זה מילה", אמר אחד מהנוכחים במקום.

הרב חיים פינטו המשיך ואמר כי בהמשך הוא כבר יסביר ביתר פירוט על זהותם של הצדיקים ומדוע גילה את הסוד רק כיום. יצוין כי בעבר גילה הרב כי העלה לארץ כ-40 קברי צדיקים ממקומות שונים בעולם.

עובדי בית העלמין ובסביבתו של הרב אמרו השבוע, כי בקרוב יחלו העבודות במתחם הקברים בקרית מלאכי, על מנת להקים מצבה ראויה לשני הצדיקים העלומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר