הח"כים החרדים: לדרוש את שחרורו המיידי של פולארד

חשיפת האזנות הסתר של ארה"ב בישראל גוררת את הפוליטיקאים החרדים לדרוש את שחרור של פולארד. "חובתינו לדרוש בתוקף את שחרור ג'ונתן פולארד", אומרים הח"כים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

חשיפת האזנות הסתר של ארצות-הברית אצל בכירי הממשל בישראל כמו גם שכירת הדירה בתל-אביב למעקב אחר שר הביטחון אהוד ברק, מעוררת זעם גם בקרב הפוליטיקאים החרדיים.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ מנחם אליעזר מוזס אומר כי זה הזמן לשוב ולדרוש את שחרורו של פולארד הנמק בכלא.

"חונכנו על הערך הנעלה של מצוות פדיון שבויים ועליה נאמר שאין לך מצווה גדולה כמוה", אומר מוזס בשיחה עם "כיכר השבת", "על ראש הממשלה לדרוש את שחרורו המיידי על רקע הגילויים האחרונים לפיהם ריגלה ארה"ב אחרי בכירי ממשל בישראל".

מוזס מוסיף וטוען כי "את פולארד עצרו על הרבה פחות מזה. נוצרו עתה נסיבות שיאפשרו שחרורו ואל לה לממשלה לחשוש מלדרוש לשים קץ לעוול המחריד הנמשך כמעט 30 שנה".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס), מתייחס גם הוא בשיחה עם "כיכר השבת" לנושא ואומר: "אני חושב שכל הנושא של פולארד הינו מחדל עצום של ממשלות ישראל במשך כ-20 שנה כאשר היתה התכחשות לכל הנושא על-ידי הממסד האם הוא היה מרגל של מדינת ישראל או לא, זה לטמון את הראש בחול".

"גם כשסוף כל סוף הודו בכך וניסו להמתיק את גזר דינו שאין לו אח ורע, והממשל האמריקני התייחס לכך במלוא החומרה, זאת למרות שהוכח לאחרונה כי הנזק שגרם הוא לא כזה מהותי", אומר זאב.

"אמנם יש וועדה שפועלת לשחרורו וגם אני פעלתי בנידון", מוסיף זאב, "אך יש עקשנות מצד האמריקאים וזאת כאשר מדינת ישראל נדרשת לוויתורים מרחיקי לכת בנושאים המדיניים והביטחוניים".

לדברי ניסים זאב, "הריגול האמריקאי שהתפרסם הבוקר הינו עוד נקודת זכות לטובת שחרורו של פולארד אך לדעתי השחרור עומד בפני עצמו ללא כל קשר לדיווחים על ריגול אמריקאי בישראל. פולארד כבר ריצה את עונשו מעל ומעבר ומגיע לו כבר להיות חופשי ומשוחרר".

"צריך לזכור שהוא חולה ונמצא במצב פיזי ורפואי קשה", אומר זאב לסיום, "אין סיבה שימשיך להיות במעצר. ארה"ב צריכה להראות שהידידות ביננו אמיתית וכי הם דואגים לנו".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" כי "פדיון שבויים זה הדבר החשוב ביותר. חובתינו לדרוש בתוקף את שחרור ג'ונתן פולארד".

לדברי מקלב, "כל ההתנהלות והחסד שיש עם ארה"ב הוא בסדר, אך הנושא הזה הוא מחוץ לתמונה".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אומר ל"כיכר השבת" כי "ממשלת ישראל הפקירה את פולארד לפני 29 שנים וממשיכה לעשות זאת היום. הרפיסות של ראש הממשלה בסוגיית פולארד לא תייצר מוטיבציה בארה"ב לשחרור פולארד".

"ממשל ארה"ב המרגל העולמי רוחץ בניקיון כפיו ומחזיק את יונתן פולארד בהתחשבנות של אובמה מול נתניהו. יחסי אובמה נתניהו ממזמן כבר לא יחסי ידידים", אומר מרגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר