צפת - ביתר עלית

השכמה מוקדמת, קו בודד וחוסר זמינות: תושבי צפת מאשימים

תושבי צפת מתלוננים כי למרות ההודעות על הרחבת התחבורה הבינעירונית לצפת, תושבים חרדים רבים נשכחו מאחור • על פי הטענות: תושבים נאלצים לפספס ימי עבודה ואירועים משפחתיים רק בגלל קו האוטובוס שפועל בתדירות של פעם אחת בשבוע (תחבורה)

העיר צפת | אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

במשרד התחבורה הודיעו לאחרונה על הרחבת השרות הבינעירוני באמצע השבוע אל העיר צפת, אך לטענת תושבים בעיר, משום מה שכחו את הקו הכי חשוב שנדרש באמצע השבוע: קו 967 צפת – ביתר עילית.
קו 967 פעיל רק בסופי שבוע ומאפשר למשפחות וזוגות צעירים המתגוררים בצפת, לנסוע לשבת להוריהם המתגוררים בביתר עילית, בקו ישיר מצפת וללא טלטולים רבים.

אלא שלשם נסיעה בקו הייחודי, המשפחות צריכות לצאת בשעה 8:15 בבוקר יום שישי מצפת לביתר כאשר השבת נכנסת בשבע בערב.

תושבי צפת שפנו למערכת טוענים כי הילדים מפסידים ימי לימודים ונאלצים להשכים כדי להיות מוכנים בתחנה". לטענתם, "זה לא שאין ביקוש לקו, כי בכל בוקר שישי יוצאים חמישה אוטובוסים מלאים מצפת לביתר, הבעיה היא שכולם יוצאים בו זמנית באותה השעה, במקום לפרוש את האוטובוסים על פני כל היום".

תושבי העיר המתחרדת מציינים עוד כי גם במהלך השבוע נרשמים ביקושים רבים לקו ישיר בין הערים, לאחר שכיום נאלצים התושבים לנסוע דרך ירושלים ובני ברק, או אפילו דרך טבריה שם קיים קו יומי לעיר ביתר עילית.

"אנחנו מרגישים כאילו ההסתכלות על צפת היא כאילו צפת זו עיר תיירות שבאים אליה לשבת בלבד, ובכל ימות השבוע אין נפש חיה ואין אנשים שמתגוררים בה".

תושבי צפת טוענים עוד, כי לא אחת שגרת חייהם משתבשת. "מי שאין ברשותו רכב פרטי, ומשתמש רק בתחבורה ציבורית, לא יכול להשתתף באירועים משפחתיים שנערכים בביתר, או להשתתף בקושי, לעיתים עד למנה הראשונה, רק כדי להספיק את האוטובוס לירושלים ומשם לתפוס את הקו האחרון לצפת. המצב הזה הוא בלתי תקין ולא מתקבל על הדעת".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ישנה אפשרות להגיע במהלך כל ימות השבוע מצפת לביתר עלית, באמצעות נסיעה מצפת לירושלים ובנסיעת מעבר קלה ומהירה לביתר. יצויין כי הקוים מירושלים לביתר פועלים בתדירות גבוהה במיוחד".

מעיריית צפת לא התקבלה תגובה וכשזו תתקבל נפרסמה אי"ה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר