עקב הוראות השלטון: הרב אליעזר ברלנד עזב את מרוקו

לאחר הוראת השלטון, עזב הרב ברלנד יחד עם שלושה ממקורביו את מרוקו. הרב טס למדינת ביניים, ממנה הוא צפוי להמשיך ליעד נוסף בו יקבע את משכנו במהלך התקופה הקרובה (חסידים, עולם)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לאחר כשבעה חודשי שהות במרקש שבמרוקו, מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגאון רבי אליעזר ברלנד, נאלץ לעזוב את המדינה בהוראת השלטון. הערב (חמישי) המריא הרב ברלנד למדינת ביניים.

ממדינת הביניים אליה המריא הערב הרב ברלנד כשהוא מלווה במספר מצומצם של מקורבים, הוא צפוי להמשיך למדינה שלישית, בה יקבע את משכנו בתקופה הקרובה.

מוקדם יותר, הרב ברלנד ביקש להרגיע את חסידיו ההמומים מההוראה, ואמר כי "הכל מאת השם יתברך, הוא מסובב את העולם, מה שצריך להיות יהיה".

"אנחנו נמשיך להתעסק בתפילה ובעבודת השם", הבהיר הרב ברלנד לחסידיו השוהים עמו במרוקו.

הרב ברלנד הוסיף וביקש להפיץ בקרב אנ"ש ועם ישראל, כי "מי שיוכל ללמוד פרשת 'ויצא', שניים מקרא ואחד תרגום עם רש"י הקדוש - לישועת כולנו יחד עם עם ישראל".

"השלטונות פחדו לקחת אחריות"

גורם בקהילת "שובו בנים" הסביר מוקדם יותר ל"כיכר השבת" כי ההחלטה לעזוב את המדינה התקבלה בשיתוף עם השלטונות במדינה, כאשר הבעיה הייתה הציבור הרב שזרם אל מרוקו. "מרוקו היא מדינה מוסלמית", מסביר הגורם, "והשלטונות פחדו לקחת אחריות על כל האנשים והחסידים שהגיעו לשהות במחיצתו של הרב שלא יכול היה להתחייב שלא יבואו אנשים".

הרב ברלנד עם חסידיו במרוקו (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"כל שבוע הגיעו למרוקו עשרות אנשים, בחג החנוכה תכננו להגיע למרוקו מאות אנשים כדי לחגוג את החג עם הרב, שלוש עליות לתורה תוכננו להיערך בחנוכה בהם גם נכדו של הרב, זה גרם למצב בלתי אפשרי", הוא מוסיף.

בעקבות כך, פנו השלטונות במדינה, בהוראת בית המלוכה, אל הרב ברלנד וחסידיו בהוראה לעזוב את מרוקו. חסידיו ומקורביו של הרב יחד עם עשירי הקהילה המקומית ניסו להגיע להבנות עם יועצי המלך בניסיון להביא להשארת הרב במדינה, אך לא הצליחו בכך, וכאמור, הערב עזב הרב את המדינה.

מאז הגיע הרב ברלנד למרוקו לפני כשבעה חודשים, עברו משפחות רבות להתגורר בעיר מרקש שבמרוקו, במחיצת הרב, כאשר הם קיוו כי הרב ישתקע במדינה ויפתח מוסדות חינוך. השהות במרוקו הייתה הטובה ביותר עבור הרב ברלנד, בין היתר בשל היעדר הסכם הסגרה עם מדינת ישראל, בה הוא מבוקש לחקירה בעקבות מספר תלונות שהוגשו נגדו, וכן בשל העובדה כי במדינה יש קהילה יהודית מפוארת ובתי כנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר