מנהיג כת "לב טהור" מאשים: "רצו לעשות לנו רצח עם"

אנשי כת "לב טהור" עזבו באופן סופי את בתיהם במחוז קוויבק, מנהיג הכת הרב שלמה הלברנהץ האשים: "רצו לעשות לנו רצח עם, רשויות הרווחה ביקשו להשמיד אותנו" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג הכת עוזב עם ספר התורה (צילומים: "לב טהור")

בסוף השבוע האחרון עזבו אנשי כת "לב טהור" באופן סופי את בתיהם במחוז קוויבק ומנהיגה הרוחני של הקהילה הרב שלמה הלברנהץ העתיק אף הוא עצמו את מקום מגוריו למחוז צ'אטהם באונטריו.

כזכור רובם של בני הקהילה עזבו בחטף כבר לפני מספר חודשים את בתיהם לאחר שלדבריהם ניסו הרשויות לקחת מהם את הילדים בכוח, כשהללו מצדם דיברו על עדויות וראיות להתעללות והזנחה, אולם הרבי נשאר לגור במקום המגורים הקודם.

ביום חמישי עזב גם הרבי את ביתו ונפרד מהשכנים בהתרגשות. "רצו לעשות לנו כאן רצח עם, רשויות הרווחה ביקשו להשמיד אותנו", אמר הלברנהץ לכלי התקשורת כשהוא אחוז בספר התורה בידיו.

"ניסינו", הסביר הלברנהץ, "לדבר עם הרשויות אולם דבר לא הועיל, הם היו נגדנו מלכתחילה ולא היתה לנו כל ברירה אלא לעזוב".

מנהיג הקהילה תיאר באוזני הכתבים את המקום הפורח שהיתה קהילת רימינוב עד לפני כמה חודשים. "במדשאות פה שיחקו ילדים תמימים מלאי טוהר מתוך אושר שמימי, הם לא עשו רע לאף אחד ואנחנו שמרנו עליהם מכל משמר", אמר הרב הלברנהץ.

"בורא עולם יודע שלא עברנו על חוק אחד מחוקי המחוז אולם זה לא עזר לנו, רדפו אותנו לחינם, גם ממשלת ישראל מסייעת לכך בשל עמדותינו האנטי ציוניות", סיים הרבי.

יצויין כי במקביל זוכה הקהילה לתמיכה מפתיעה דווקא במקום המגורים החדש באונטריו תמיכה המגיעה מפעילי מפלגות שמאל שיוזמים עצרת תמיכה ב"לב טהור".

דייב פורמוזה, פעיל זכויות אדם ומייסד קבוצה בפייסבוק זכויות אדם, מארגן לקראת הדיון הבא בבית המשפט הפגנת תמיכה בבני הקהילה בטענה כי רודפים אותם ללא כל סיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר