האדמו"ר מסאטמר: "נמסור את הנפש למען התורה, נקבל באהבה מכות רצח"

האדמו"ר מהר"א מסאטמר ממשיך במסע הקודש, נפגש עם האדמו"ר מגור ובעלזא, ונשא דברים בעניין רדיפת לומדי התורה בהם הבהיר כי "נמסור את הנפש למען התורה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

מסע הקודש של כ"ק האדמו"ר מסאטמר בישראל נמשך: ביום חמישי נפגש הרבי עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור ושוחח עמו בענייני השעה ובגזירות הניצבות על סדר יומה של היהדות החרדית כאשר האדמו"ר מסאטמר הזכיר את נכונותו להתגייס לעזרה למען המסע ההיסטורי של מועצת גדולי התורה שתוכנן והתבטל ברגע האחרון.

ביום שישי, שעות ספורות לפני השבת, הגיע כ"ק האדמו"ר מבעלזא לביקור מיוחד שהתקיים במעונו של הרב חיים הערש מייזליש אחיינו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר.

אמש שעה קלה לאחר צאת השבת הגיע האדמו"ר לבית הנגיד ר' יחזקאל טעלער בכדי לכתוב את האות האחרונה בס"ת שהכניס הנגיד לבית המדרש הגדול סאטמאר בבני ברק מאות חסידי סאטאמר חיכו ברחוב ויצאו בריקודים סוערים לכבודה של תורה.

אחרי שהכניסו את ספר התורה לבית המדרש ורקדו כנהוג כאשר האדמו"ר הכניס את הספר תורה לארון הקודש, נשא הרבי דברי קודש כאשר במהלכם התייחס לגזירה הנוראה של גיוס בני הישיבות הניצבת על הפרק.

בקול חנוק צעק הרבי מנהמת ליבו "תורה תורה, הכנסנו אותך עכשיו להיכל ואנחנו מתקשרים איתך, אני מבטיח לך בכל נימי נפשנו שאנחנו לא נתנתק ממך לעולם כל רוחות שבעולם לא יזוזו אותנו ממך ולא יהיה שום פירוד בינינו לבינך".

האדמו"ר הוסיף את הדברים הבאים ואמר: "רשעי ישראל התכנסו יחד לנסות להפריד אותנו מהתורה, להשכיחם תורתך, להעבירם מחוקי רצונך, עכשיו כאשר שמחנו בתורה הק' התקשרנו עם התורה ועם נותן התורה, אנחנו מבטיחים לך נשאר נאמנים לך בכל מצב עד מסירות נפש ממש, נלך לכלא, נקבל באהבה מכות רצח, לא נתנתק ממך התורה, עברנו כבר הרבה בשנות הגלות מהאינקוויזיציה עד אושוויץ, אבותינו ואבות אבותינו חינכו אותנו למסרו את נפשם למענך התורה הקדושה".

"יהיה מה שיהיה, רשעי ישראל לא יצליחו לנתק אותנו ממך התורה, נשאר נאמנים לתורה בכל רמ"ח אברינו ושס"ה גידינו ולא נלך ח"ו למקום שמנתקים את עם ישראל מהתורה", הוסיף האדמו"ר.

"התורה היא חיינו ובלי זה אין לנו חיים", המשיך האדמו"ר את דבריו, "נשמיע את זה בכל העולם כולו ובכל ארה"ק מדן ועד באר שבע לכל כלל ישראל, אנחנו לא נתנתק ממך, המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד, רשעי ישראל יקבלו מפלה בדיוק כמו המן הרשע, תשועתם היית לנצח ותקוותם בכל דור ודור, גם בדורנו כמו אז, בהדר קבלוהו, נקבל את התורה הקדושה בשלימות עדי נזכה לגאולת ישראל".

בשלב זה יצאו ההמונים בשירה וריקודים בשירת "ברוך הוא אלוקינו והבדלינו מן התועים ונתן לנו תורת אמת", כשמיד אחר כך ביקש האדמו"ר מבחורי הישיבה שכבר קיבלו צוו גיוס לרדת לרקוד ולמשך חצי שעה רקדו "ה' הוא מלכינו ולו אנו עבדים, תורתנו הקדושה היא חיינו ולו אנו משעובדים, בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקותיהם אין אנו משתתפים, בדרך התורה נלך באש ובמים נקדש שם שמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות