קמפיין ייחודי למצה שמורה: "עבודת יד זה תמיד טוב יותר"

קמפיין וידאו מושקע שהושק לאחרונה חושף את הקשר המעניין בין מכונית היוקרה הבריטית "בנטלי" (Bentley), לאכילת מצה שמורה בליל הסדר. רמז: עבודת יד (יהדות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, וידאו: יוטיוב)

היא מיוצרת בתהליך מוקפד, העשוי כולו מעבודת יד מדויקת מהרגע הראשון. קיימת זהירות מיוחדת לאורך הייצור, ממגע עם מים או כל לחלוחית. בניגוד לפסי הייצור ההמוניים, עליה יש השגחה מיוחדת כדי לוודא שהיא תעמוד בסטנדרטיים הגבוהים להם היא נדרשת. נשמע לכם מוכר? הכירו את ה"בנטלי" של המצות - המצה השמורה.

בעוד קצת יותר משבועיים, נשב כולנו סביב לשולחן הסדר, קירות הבית יבהקו מניקיון, ולאחר קריאת ההגדה ניגש לחלק הבא, "מוציא מצה". אותו מאכל דק ועגול, תוצאת החיפזון של אבותינו כשיצאו ממצרים.

קמפיין וידאו ייחודי שהושק לאחרונה, עושה שימוש במכונית היוקרה הבריטית "בנטלי" (Bentley), ומשווה אותה לדרך בה נעשית המצה השמורה. הבנטלי ידועה כרכב היוקרה הטוב בעולם, המיוצר בעבודת יד בלבד, תוך פיקוח צמוד על כל שלב, בדומה להליך אפיית המצה השמורה.

"עבודת יד זה תמיד טוב יותר" קובע אדם ניסנוף, האיש שעומד מאחורי הסרטון המוצלח בן הדקה. ל"כיכר השבת" מספר ניסנוף, עיתונאי ויוצר סרטים חסיד חב"ד מברוקלין, כי חשב רבות על אנלוגיה מתאימה שתסביר עד כמה איכותיים הם מוצרים הנעשים בעבודת יד, על פני מוצרי מכונה שנראים, לכאורה, מושלמים יותר. "ההשוואה לרכבים מדגישה את ההבדל העמוק בין תוצרי עבודת יד למכונה" אומר ניסנוף, "עבודת יד מוכחת כמוצר הטוב ביותר. הרבה יותר קל להבין את זה כאשר משווים בין בנטלי יוקרתית לפורד רגילה. לאף אחד אין ספק מי מהשתיים איכותית יותר".

ניסנוף מבהיר כי הווידאו יועד מראש לציבור שאינו שומר תורה ומצוות. "אחד הדברים שהרבי מליובאוויטש שם עליהם דגש, הוא העובדה שכל יהודי יאכל מצה שמורה" אומר ניסנוף, "התקווה שלי היא שכל אחד שרואה את הווידאו, גם אם הוא עצמו מתכוון לאכול מצה שמורה, יפיץ אותו הלאה לחבריו, כך שכמה שיותר יהודים יבחרו דווקא במצה שמורה, לפחות בליל הסדר".

אדם ניסנוף עצמו גדל במשפחה אמריקנית מסורתית. בהיותו בגיל תיכון, הוא התקרב ליהדות בעקבות קשר עם בית חב"ד במקום מגוריו, כפר קטן בשם סטוני ברוק במדינת ניו יורק. כיום, ניסנוף, עיתונאי במקצועו, מתגורר בשכונת קראון הייטס שבברוקלין ומשלים את לימודיו בכולל מקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר