הישיבה הירושלמית בדרכם של רבני צפון אפריקה לדורותיהם

הישיבה התיכונית שערי רחמים, השוכנת בקומפלקס במרכז ירושלים, מציעה לבוגרי ת"ת וישיבות קטנות וגדולות, מסלול המשלב לימודי קודש ברמה גבוהה עם בגרות מלאה (לימודים)

(צילום: יח"צ)

הישיבה התיכונית שערי רחמים, השוכנת בקומפלקס במרכז ירושלים, מציעה לבוגרי ת"ת וישיבות קטנות וגדולות, מסלול המשלב לימודי קודש ברמה גבוהה עם בגרות מלאה המאפשרת המשך לימודים אקדמאיים.

אם נסכם את המוטו של הישיבה בכמה נקודות נאמר כך:

  • מסגרת משפחתית וכיתות קטנות
  • צוות מקצועי
  • יותר מ-15 שנות ניסיון
  • אפשרות לפנימייה
  • תגבור וליווי אישי
  • הכוונה מלאה למסגרות המשך
  • מגמות חילוץ והצלה, תקשורת, אלקטרוניקה
  • אפשרות לגשת ל-40 יחידות בגרות
  • בוגרינו מגיעים למסגרות הטובות ביותר ישיבות, אקדמיות ועוד
  • 90% זכאות לבגרות מלאה
  • מסלול לבוגרי ישיבות קטנות להשלמת בגרות תוך שנה

המשפחתיות היא לא רק סלוגן יפה אלא כדבר אמיתי ומשמעותי המתבטא בכל עניין בישיבה. כיתות קטנות (כ-20 תלמידים בכיתה), קשר אישי מעולה בין הצוות לתלמידים, קשר מצוין בין כל תלמידי הישיבה, בוגרים וצעירים, כבוד ומוגנות( כ-95% מעידים על כך בסקרי עומק עם התלמידים), אוירה מיוחדת בה לומדים בשמחה ובאחדות, תלמידים ששותפים דרך המועצה המנהלת של הישיבה בכל החלטה ואתגר, לכל מחנך בלו"ז האישי שעות לשיחות אישיות וללימוד פרטני, פנימייה קטנה ומשפחתית, חדר אוכל המזין את כלל תלמידי הישיבה ברמה מאד גבוהה, אירועים חברתיים רבים , כל הדברים הללו עושים את האוירה הכל כך ביתית בישיבה.

הלימוד בתורה כולל מגוון נושאים, תנ"ך, גמרא, אמונה, הלכה ועוד. כל כיתה עם התכנית האישית שלה, הבנויה על תכנית רב שנתית עם מטרות תוכן והעמקה וחיבור לתורה עד לסיום כיתה יב.

הלימוד בישיבה נעשה עם כמה שיותר בחירה. אנחנו מאמינים שכל תלמיד צריך לבנות לעצמו את דרך הלימוד שלו, מתוך בחירת הנושאים השייכים לו ביותר, ואפילו הרבנים.

בישיבה קיימת רצועה יומית של שיעור בחירה שבה התלמידים נדרשים להשתבץ. השנה, לימוד התנ"ך נעשה בצורה זו: באותה רצועת הזמן, מלמדים במקביל ספר שמואל, ספר יהושע שופטים, חמש מגילות, ויש גם קבוצה של תלמידים הבוחרים ללמוד באופן אישי בבית המדרש בחברותות.

בנוסף, בכל יום חמישי, התלמידים בוחרים בין שיעורים בעבודת ה': פנימיות התורה, שאלות, אקטואליה ועוד.

בנוסף לכך, מתקיים סדר חברותות שבועי שבו תלמידי כיתות יב חונכים במסגרת 'מעורבות חברתית' תלמידים מכיתות ט ו-י'. הלימוד מתקיים על לימוד תנ"ך בבקיאות.

האוירה התורנית בישיבה ברוח שחכמי צפון אפריקה ששמו דגש לאורך הדורות על תורה מאירת פנים, המדגישה את פן האהבה על פן היראה, המקבלת ומכילה, עם המון חום בעבודת ה'.

דרך הישיבה היא עשייה מתוך רצון והזדהות ולא כפייה של מצוות אנשים מלומדה.

לדוגמא: יש חובה להגיע בזמן למסגרת, מתוך כוונה ליצור אוירה כללית קבועה ויציבה, אך לא באוירת לחץ וכפיה. מאידך, אנחנו נחנך לתפלה. האוירה בתפלה מיוחדת בישבה, מתקיים לימוד שבועי בנושא תפלה עם המחנכים, על פי תכנית לימודית שהצוות הכין, המקיפה מקורות מהתלמוד עד האחרונים, שמטרתה להסביר, לחבר ולחנך לתפלה.

אין אצלינו שאלות אסורות, אפשר לשאול ולדבר על הכל, ואנחנו מתמודדים ולא בורחים מכל סוגיא. אחת לחודש, הישיבה מזמינה רב אורח המעביר שיחה בכל פעם בנושא חשוב אחר במטרה לחזק את האמונה ויראת ה'. מסירות ואמונה אמונה ומחוייבות לכל תלמיד, אצלינו אין דבר כזה תלמיד שלא יכול. מוצאים את הפתרונות כדי לעזור.

מאמינים בכל תלמיד, המורים כל הזמן בחיפוש מה יקדם את התלמידים, כל אחד.

הכיתות הקטנות מאפשרות גם להגיע לכל תלמיד, לתת תגבורים ועזרה בכל נושא.

פנינו למנהל הרב חוני אזולאי, ושאלנו אותו, מה האני מאמין של הישיבה?

"אנחנו מאמינים בשילוב של תורה עם לימודים כלליים מלכתחילה, אנו מאמינים שבוגרינו צריכים להיות יהודים מאמינים שתורמים לעם ישראל בכל המישורים כל אחד לפי דרכו: בישיבה, באקדמיה, בצבא ובכל מקום, מתוך ראייה של נתינה לתרומה אישית לעם ישראל.

אנחנו מאמינים בחשיבות בניית האישיות בגיל הנעורים, על ידי לימוד, חוויות תורניות ולימודיות, השקעה במישור החברתי ונתינה לקהילה.

אנו מאמינים בשותפות: שותפות של התלמידים בהחלטות הישיבה, מועצת התלמידים המייצגת את כל הכיתות ונבחרת בהצבעה, יושבת תכופות עם צוות ההנהלה על מנת לחשוב יחד, להתייעץ, לתכנן את השנה ואתגריה ביחד.

שותפות של ההורים עם צוות הישיבה בליווי הבנים במטרות המשותפות.

אנו מאמינים ומחנכים לכבוד לכל רבדי החברה הישראלית, מתוך ראייה שכל רובד מוסיף את חלקו בכלליות עם ישראל.

אנחנו מאמינים שכל תלמיד יכול להצטיין ברמתו בהגיע לרמה לימודית מספקת.

אנחנו מאמינים שיש לאפשר לכל תלמיד לבחור בסיום לימודיו את דרכו הלימודית והמקצועית. כדי שהוא יוכל לעשות כך, חשוב שתהיה לו זכאות לבגרות עיונית ברמה גבוהה, ולשם אנו חותרים.

דרך הישיבה הינה דרכם של רבני צפון אפריקה לדורותיהם אשר חינכו לשילוב של תורה מאירה עם לימודים כלליים, חיבור לארץ, לעם ישראל מתוך כבוד לכל גווניו וחלקיו"

מעונינים לשמוע עוד פרטים? כנסו לכאן>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר