נותני שירותים ציבוריים יחויבו להשתמש במייל

ח"כ סתיו שפיר הגישה הצעת חוק חדשה הקוראת לחייב את כל ספקי השירות, הפרטיים והציבוריים, לאפשר לקהל הלקוחות לפנות אליהם בדואר אלקטרוני, ולא רק בפקס (דיגיטל)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אומרים שלום לפקס? הצעת חוק: נותני שירותים וגופים ממשלתיים יחויבו להשתמש במייל.

ח"כ סתיו שפיר הגישה הצעת חוק חדשה הקוראת לחייב את כל ספקי השירות, הן הפרטיים והן הציבוריים, לאפשר לקהל הלקוחות לפנות אליהם בדואר אלקטרוני, ולא רק בפקס. החיוב יחול על משרדי ממשלה רשויות מקומיות, גופים וחברות ממשלתיות, חברות טלפון קווי וסלולרי, ספקיות אינטרנט, בנקים, תאגידי מים ועוד.

לפי ההצעה, "במצב בו מקבל שירות מעוניין או נדרש למסור לנותן השירות הודעה בעניין כלשהו שבין הצדדים, כל נותן שירות הנכלל בסעיף זה ייתן למקבל השירות את האפשרות לבצע את פנייתו, בכל עניין שהוא ובכל שלב בהתקשרות ביניהם באמצעות דואר אלקטרוני". כמו כן, ההצעה מתייחסת לפניית של נותן השירות לצרכן וקובעת כי "אם נותן שירות מעוניין למסור מידע למקבל השירות בעניין כלשהו שבין הצדדים, רשאי מקבל השירות לדרוש לקבל את פנייתו של נותן השירות באמצעות דואר אלקטרוני".

הביורוקרטיה בלתי נסבלת

לדברי שפיר, הסיבה ליוזמה החדשה היא "הבירוקרטיה הבלתי נסבלת והאיטיות המחרידה בקבלת שירותים פשוטים, מהבנק, מחברת האינטרנט או ממשרדי הממשלה". שפיר מוסיפה כי "הגיע הזמן שספקי השירות יעברו למסלולי שירות מהירים וזולים יותר, ויאפשרו לכל לקוח לפנות אליהם בדרך הנוחה לו".

שפיר מבקשת לשנות את המצב היום אשר מהווה, לדבריה, "זלזול בזמן של הלקוחות שנאלצים לחפש את מכשיר הפקס הקרוב למקום מגוריהם, לעתים לשלם על השירות וכשזה לא מתאפשר להגיע בעצמם למשרד נותן השירות. לא ייתכן שבשעה שהטכנולוגיה מאפשרת לערוך קניות בכל העולם מבלי לצאת מהבית, יש לבזבז שעות עבודה ארוכות כדי לאשר את מסגרת האשראי בבנק. קשה למצוא היום אדם שאין לו גישה למייל ועוד יותר קשה למצוא אדם שיש לו גישה נוחה לפקס במקום מגוריו, אם ספקי השירותים מסרבים להכיר בכך צריך לחייב אותם לעשות זאת".

לתיקון החוק להגנת הצרכן הצטרפו לח"כ שפיר הח"כים יריב לוין, אלעזר שטרן, זבולון כלפא, מאיר שטרית, אילן גילאון, אבישי ברוורמן ובועז טופורובסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר