"ביקורת לאחר מתחילה מביקורת שלי כלפי עצמי"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את פנינה טובין, יועצת זוגית שמביאה בשורה לציבור החרדי ושואפת לחולל בו מהפכה. היא מדברת על הדברים החשובים בקשר ואין ספק, מאירה את העיניים (נפלאות בפרשה, כיכר TV, מאמע)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

"שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך" - כך מתחילה הפרשה שלנו. מאידך, על הגאולה כתוב "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועצייך כבתחילה". בגאולה יש יועצים ולא שוטרים. מדוע? כי בגאולה אין צורך בשוטר, במקומו נכנס היועץ.

פעמים שאנו שומעים בתוכנו קול, מחשבה פנימית של ביקורת ושיפוטיות כלפי עצמנו, שמולידה בנו רגשות לא נעימים. לעיתים מגיע גם השוטר שבואו מתבטא בהענשה עצמית, התמכרות, התבוססות בצער או כאב. היועץ הוא היכולת לעצור ולהקשיב לעצמנו ולנסות להבין מדוע צץ אותו קול שופט, מהי מטרתו וכוונתו החיובית. לפעמים, כל מה שצריך זה להאזין. לא חייבים להסכים איתו, רק לשמוע.

בעידן הגאולה איננו זקוקים לשוטר. לעומת זאת, אנחנו כמהים להכרה והקשבה, בעיקר פנימית, המולידה אהבה פנימית. והשופט? הוא רוצה בטובתנו, שיהיה לנו טוב ושנתקדם למטרות שהצבנו לעצמנו. ובעזרת היועץ נוצר בנו רצון, לעשות, ליישם ואכן, גם להתקדם.

היום בתוכניתנו מתארחת פנינה טובין, שמתמחה באחד התחומים הכי מאתגרים בדור שלנו - ייעוץ זוגי ומערכות יחסים. היא מגיעה אלינו מאלעד, נשואה, אמא ל-5 ילדים, כשהבכור כבר בן 20. למדה עם השנים אוסף של תחומי טיפול והעצמה - הנחיית קבוצות ומעגלי נשים,NLP, מיינדפולנס ועוד. כיום, בעלת קליניקה לטיפול וייעוץ זוגי באלעד ובירושלים.

שאלנו אותה אילו דברים היא יודעת היום על זוגיות, שלא ידעה בשנותיה המוקדמות יותר, מה הביא אותה לעסוק בתחום, האם יש באמתחתה סיפור מיוחד, כיצד מצליחים לנהל זוגיות עם ביקורת, מה החלום שלה ועוד.

מוזמנות לקחת את המסרים הנפלאים של פנינה גם לחיי היום יום. נסו להקשיב לעצמכן השבוע ללא שיפוטיות, אפשר גם בכתיבה ולגלות מה אתן לומדות עליכן ועל שליחותכן מתוך זאת.

נשמח להיות בקשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר