נפלאות בפרשת בא

"מצאתי את ה' אבל לא מצאתי תשובה לנשיות"

והשבוע, ב"נפלאות", אירחנו את אורנת ורנו, יועצת זוגית, שעוסקת בנשיות על פי תורת החסידות. היא מדברת על טיפולי הפוריות, ההודעה על ההריון שלא באמת קרה במציאות וכן, גם על נשיות (נפלאות בפרשה, כיכר TV, מאמע)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אשר רוט)

"ויאמר ה' אל משה, בא אל פרעה" - כאן מקבל משה הוראה מהקב"ה לבוא אל פרעה ולא שפרעה יבוא אליו. אבל ידוע לנו שיציאת מצרים היתה הפתח של כל הגאולות, כולל הגאולה האמיתית והשלמה ולכן נראה תמוה שפרעה עומד בתוקף ומשה צריך ללכת אליו. משה אף חושש מפרעה. האם זה מצב של גאולה?

מוסבר בזוהר שלכל דבר בעולם, אפילו לדברים שהם ההיפך מקדושה, יש שורש בקדושה. קליפת פרעה הייתה קליפה מאוד חזקה ושורשה גבוה. מכאן שמו של פרעה, שפירושו התפרעות וגילוי אלוקותו יתברך. אלא שהדברים נעשים ללא סדר ומדרגות ולכן חשש משה לפנות לפרעה, איך יוכל – נשמה בגוף – לקבל את האור הלא מוגבל הזה? עד שה' אמר לו 'בוא! נלך יחד!'.

הקב"ה לא מצווה אותו 'לך אל פרעה', אלא 'בוא', כלומר, ביחד עמי. בוא יחד עם עצמות ומהות הקב"ה לבית פרעה. ולמה צריך שבתוך גוף גשמי יהיה גילוי כזה? כי זו תכלית הבריאה ויציאת מצרים, שתהיה לקב"ה דירה בגוף היהודי, שיוכל להתגלות בה בכל עצמותו.

קבלו את אורנת ורנו, נשואה + 3, גדלה באשדוד וגרה כיום בירושלים. ורנו למדה מדעי החברה, תורת הנפש, הנחיה בתנועה ועוד נושאים מגוונים כמו: נשימה, תנועה-ריקוד וציור.

העיסוק שלה הוא נשיות על פי תורת החסידות וגם הקימה את 'המרכז לתודעה נשית'. היא מייעצת בנושא נשיות וזוגיות,
מרצה ומתוועדת, מנחה סדנאות שמשלבות לימוד עם חוויה - בנשימה, תנועה, כתיבה, יצירה וכן מנחה קורס בנושא שפת הנפש הנשית.

שאלנו אותה איך היא מביאה את התוקף והעוצמה הנשית לחייה - למרות הפחדים, האם היא בקשר עם אנשים מעולמה הקודם, כיצד הם מגיבים לאורנת של היום, מה החלום שלה ועוד. אין ספק, אכן הועצמנו.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר