פרשת וארא

"משהו במראה שלי מספר איזשהו סיפור של אחר, של יוצר"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אתי קצבורג מספרת איך הגיעה ממשפחה אדוקה של 16 ילדים למגשרת בין חרדים לחילונים, מי האמין בה לכל אורך הדרך ואיזו מכה קשה ביותר חטפה בחייה (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אשר רוט)

"וארא אל אברהם, אל יצחק ואל יעקב בא-ל ש-ד-י ושמי ה' לא נודעתי להם".

האבות, אברהם, יצחק ויעקב, הם השורש והמקור לבנים. אברהם אבינו פתח את הצינור של האמונה ומסירות הנפש שמגיעה מעצם הנשמה. ואולם בפרשתנו אנו רואים שה' מתגלה אל משה רבנו ואל עם ישראל בגילוי נעלה יותר מאשר הגילוי שבו נגלה לאבות, מפני שיציאת מצרים נועדה להביא את בני ישראל למצב בו "תעבדון את האלוקים על ההר הזה", כלומר, שיהיו ראויים למתן תורה.

החידוש שנוצר במתן תורה הוא שאת דרגת הדבקות של האבות נוכל להמשיך ולהוריד לעולם עד לגוף הגשמי שלנו ואותו לחבר עם תורת ה'. על ידי לימוד התורה וקיום המצוות תבוא לידי גילוי עצמותו של הקב"ה (עצמות אור-אין-סוף). האור הזה מתבטא גם בחיים שלנו בכל פרט. התורה מקיפה את כל פרטי חיי היהודי ומאפשרת לנו לחיות טוב תוך דבקות בה'.

הטוב הזה הוא במיוחד עבורנו, הנשים, משום שאנחנו לא אוהבות להסתפק במועט ורוצות חיים מלאים, של גאולה.

קבלו את אתי קצבורג, נשואה + 5, שגדלה בירושלים וגרה כיום במודיעין עילית. קצבורג היא מלווה עסקית, בלוגרית, מרצה ליזמים, תקשורת בינאישית ודיגיטל, מנהלת קריאייטיב וסושיאל, מדרכת טיולים ונסיעות ספונטניות בלי ווייז ועוסקת בחיבור בין חילונים לחרדים בכל אמצעי.

שאלנו אותה איך כילדה ממשפחה חרדית היא הגיעה לחיבור בין המגזרים ולימוד כל כך הרבה דברים, כיצד שומרים על המסגרת הרוחנית בעיסוק כמו שלה, מתי הרגישה 'חנוקה', איזו מכה חטפה בחייה, היכן האופק שלה ועוד.

מוזמנות להיות אתנו בקשר, לשתף ולכתוב – נפלאות – בדף הפייסבוק או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר