עתידה של ה'קורולה'

במשך שנים זה הרכב הנמכר בעולם; האם זה ימשיך כך?

חברת טויוטה מתגאה בהיותו של דגם ה'קורולה' - הדגם הנמכר ביותר בעולם, אך האם הפופולריות שלו תמשיך בעידן של שינויים? כך טויוטה מנסה לשמור על מעמד הקורולה | סקירה (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
ה'קורולה' הראשונה (צילום: קיקי, שאטרסטוק)

בעשורים האחרונים מתגאה טויוטה בדגם ה'קורולה' - בכך שהוא הדגם הנמכר ביותר בעולם, כשהדגם הראשון יוצר כבר בשנת 1966, ועד עכשיו ממשיכה טויוטה לייצר את הדגם הפופולארי. אולם מהפכת הרכב החשמלי, יחד עם כניסתם של דגמים סיניים רבים לשוק הרכב העולמי מהווים איום משמעותי על דגם הקורולה, ומחייבים את טויוטה לחשוב בצורה יצירתית, ואף להוסיף שינויים הכרחיים בכדי להשאיר בשוק את הדגם הנמכר בעולם.

מעניין לציין כי דווקא טויוטה הייתה החלוצה והכניסה את ההנעה החשמלית לרכבים, כשכבר בשנת 1997 הוציאה טויוטה את ה'פריוס' הראשונה שנמכרה בשוק היפני בלבד, וב-2001 עבר הדגם שדרוג ונמכר בשווקים נוספים.

אולם רוח החלוציות שעברה על טויוטה בהכנסת הרכב ההיברידי (מנוע המשלב בנזין וחשמל), ולמרות שבדגמים מסוימים הכניסה טויוטה את דגם ה'פלאג אין' (דגם היברידי עם סוללה עוצמתית יותר שניתן להטעין מהחשמל ולנסוע לטווח של כמה עשרות ק"מ) פיגרה טויוטה בהכנסת הדגמים החשמליים, ורק בסוף אוקטובר 2021 הציגה טויוטה את דגם ה-BZ4X החשמלי, ובפיגור מרשים לאחר כניסתם המרשימה של דגמי טסלה והדגמים הסיניים.

למרות כניסתו של הדגם החשמלי, ממשיכים בטויוטה לייצר את דגם הקורולה ההיברידי, כשנהגים רבים מעדיפים רכב עם מנוע היברידי על פני רכב חשמלי - משום שלמרות שהדגם ההיברידי פחות חסכוני מהחשמלי, המחיר הראשוני שלו נמוך יותר, והוא לא מצריך היערכות מיוחדת כמו בניית עמדת הטענה ביתית, והגבלת טווח הנסיעה בהתאם למצבה של הסוללה.

ועדיין, אפקט התחרותיות עדיין קיים, ובעידן של טסלות שמאיצות במהירות מדהימה, העצימה טויוטה את המנוע של הקורולה, כשהדגם החדש של קורולה מצויד במנוע 1.8 ליטר עם הספק משולב של 140 כוחות סוס (עליה של 13 כ"ס). כמו כן שופרה מהירות התאוצה של הדגם החדש שמגיע למהירות של 100 קמ"ש בתוך 9.1 שניות, שאומנם רחוק מרחק ניכר ממהירות התאוצה של הרכבים החשמליים אולם מהווה שיפור ביחס לביצועי המנוע של הקורולה הקודמת (10.9 למאה קמ"ש).

חידוש נוסף שאולי תאהבו הוא דגם ה'קורולה קרוס' - דגם שהוצג לראשונה בשנת 2020, שאומנם מבוסס על דגם הקורולה הקלאסית אולם הוא מוגבה יותר ובעל מראה 'ג'יפוני' ודומה לא מעט לדגם ה- RAV 4 של טויוטה.

האם השינויים האלו יספיקו? האם הדגם הפופולרי יצליח להמציא את עצמו מחדש וישמור על כמות מכירות מספקת? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר