תמונה ויראלית: לא רק חרדים משכשכים את רגליהם באנדרטת הזיכרון

תמונה שרצה ברשת, ובה נראה אדם בעל חזות שאינה חרדית, כשהוא משכשך את רגליו בבריכה שבאנדרטה לזכר החיילים שנהרגו באסון המסוקים, הפכה ללהיט ויראלי תוך זמן קצר; צפו (חרדים,רשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של דוסים)

לא רק חרדים מתרחצים באנדרטה לזכר חיילי צה"ל: בעוד הזעם הציבורי נגד חבורת ילדים שטבלה באנדרטה לזכר חללי צה"ל נמשך, גולש המכנה את עצמו 'jackie11' העלה היום (יום ד') לפורום 'תפוז' תמונה בה נראה אדם בעל חזות שאינה חרדית, כשהוא משכשך את רגליו במי האנדרטה לזכרם של חיילי צה"ל שנספו באסון המסוקים.

כצפוי, התמונה עוררה באז נרחב ברשתות החברתיות, ובקבוצות הוואטסאפ בהן חברים משתמשים מהמגזר החרדי, שזעמו על ההסתה כנגד המגזר בעקבות תמונה שפורסמה אמש באתר 'ערוץ 7' המזוהה עם המגזר הדתי לאומי, ובה נראו מספר ילדים כשהם משכשכים את רגליהם באותה אנדרטה, בעוד גם בני אדם מהמגזר החילוני מבזים לכאורה את זכרם של החללים.

בעיתון 'ישראל היום' צויין כי "קבוצת מטיילים חרדים ביזו את זכרם של החיילים". בעיתון הביאו אף את דבריו של עד ראייה שאמר: "המטיילים החרדים ידעו היטב שמדובר באתר הנצחה. היו מטיילים שעברו במקום והעירו להם שהרחצה שלהם היא באתר הנצחה לחיילים והם אמרו שהם יודעים וזה ממש לא מפריע להם".

איש חינוך חרדי אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי הוא מטיל ספק, לפי התמונות שפורסמו, האם אכן מדובר במשפחות חרדיות "משלנו", אך מוסיף ומבהיר כי "אין ספק שכדי למנוע לזות שפתיים וחילול השם, היה עליהם להימנע מלרחוץ במקום".

(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של 'דוסים')

"יש לא מעט מקומות יפים בצפון הארץ בהם ניתן לרחוץ ולהשתעשע, כך שמיותר הדבר להתנצח ולהתעמת עם מי שהדבר פוגע בו, גם אם אנחנו מבינים כי האנדרטה אין בה ולא כלום", הוא מוסיף.

אסון המסוקים התרחש ב-4 בפברואר 1997, כאשר שני מסוקי 'יסעור' שנשאו חיילים מיחידות חי"ר ומודיעין בדרכם למוצבי צה"ל בדרום לבנון, התנגשו זה בזה והתרסקו. כל 73 יושבי המסוקים נספו במה שסכור כאחת התאונות הקשות שהיו בצה"ל.

כאמור, הערב, העלה גולש בפורום 'תפוז' תמונה בה נראה אדם חילוני השוהה בתוך הבריכה, וזאת ככל הנראה כמענה להסתה כנגד המגזר החרדי בימים האחרונים.

בהתארגנות ההסברתית החרדית 'דוסים', פרסמו את התמונה בה נראה אדם חילוני בתוך הבריכה לצד התמונה בה נראו ילדים חרדיים בריכה, ואמרו: "נחשו נא באיזה מהתמונות בחרה היום התקשורת הישראלית לעסוק בהרחבה ולהגדירה כתופעה הפוצעת את המשפחות השכולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר