האקר מחברון הזהיר את פייסבוק מפרצת אבטחה, ונחסם

חוקר אבטחה פלסטיני תושב חברון, הזהיר את הרשת החברתית מפני באג בשירותיה, ונענה בזלזול. כשפרסם את דבר הבאג בעמוד האישי של מארק צוקרברג - הוא נחסם לאלתר (חדשות, ברשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הכרת הטוב גרסת פייסבוק: האקר וחוקר אבטחה פלסטיני בשם חאליל המתגורר בחברון, נחסם ברשת הפייסבוק לאחר שדיווח על פרצת אבטחה חמורה ברשת החברתית.

חאליל, הצליח לזהות פרצה שמאפשרת לפרסם פוסטים גם על גבי קירות של משתמשים שאינם מוגדרים כ'חברים'. חאליל החליט להתריע בפני אנשי 'פייסבוק', ושלח לפחות שני דיווחים לחברה באמצעות עמוד מיוחד המבטיח תגמול כספי על איתור באגים.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', חאליל נתקל בתשובה מזלזלת מצד אנשי פייסבוק, ולכן החליט לפרסם את פרטי הבעיה על קיר הפייסבוק של מארק צוקרברג.

חליל כתב למייסד הרשת החברתית: "סליחה שהפרתי את הפרטיות שלך ופרסמתי על הקיר, אבל לא הייתה לא ברירה אחרי כל הפניות ששלחתי לפייסבוק. לפני כמה ימים גיליתי פרצה רצינית בפייסבוק שמאפשרת למשתמשים לפרסם פוסטים על קירות של משתמשים אחרים".

בפייסבוק לא התייחסו ברצינות להתראה, דיסלייק (צילום: פלאש 90)

"כמו שאתה רואה, אני לא ברשימת החברים שלך ובכל זאת הצלחתי להעלות פוסט בטיימליין שלך. אני מעריך את הזמן שהקדשת לקרוא את זה ומקווה שמישהו מהחברה שלך ייצור אתי קשר".

לדבריו של חאליל, תוך דקות אחדות - חשבונו ברשת החברתית נחסם, כאשר במקביל פנה אליו מהנדס בחברה שביקש לדעת פרטים על הבאג.

בסופו של דבר, הודתה פייסבוק בתקלה והיא תוקנה, אולם הרשת החברתית הבהירה במקביל כי ההאקר לא יקבל את התגמול המובטח וזאת משום הפרה של תנאי השימוש ברשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר