התקיפה בסוריה

רוסיה וחיזבאללה מגנים את ישראל: הפרת חוקים

יממה לאחר התקיפה לכאורה של ישראל בסוריה, רוסיה שייצרה את טילי הנ"מ החדישים וארגון החיזבאללה שהיה אמור לקבלם, מגנים את ישראל. "אם המידע יאושר, הרי שמדובר בתקיפות במטרות בשטחה הריבוני של מדינה, וזוהי הפרה של חוקים בינלאומיים", נמסר ממשרד החוץ הרוסי (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יממה לאחר התקיפה לכאורה של ישראל בסוריה, רוסיה, שייצרה את טילי הנ"מ החדישים שלכאורה הותקפו, וארגון החיזבאללה, שהיה אמור לקבל את הנשק, מגנים את ישראל.

רוסיה הודיעה היום (חמישי) כי היא מודאגת מאוד מהדיווחים על ההפצצה הישראלית וטוענת כי אם הדיווחים נכונים הי שמדובר בהתערבות צבאית בלתי קבילה במדינה ריבונית.

בהודעה של משרד החוץ הרוסי נכתב: "אם המידע יאושר, הרי שמדובר בתקיפות במטרות בשטחה הריבוני של מדינה, וזוהי הפרה של חוקים בינלאומיים. הדבר אינו קביל, לא משנה מה היו המניעים לכך".

גם ארגון החיזבאללה פרסם הודעת גינוי ל"תקיפה הישראלית נגד מתקן המחקר המדעי בסוריה". בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי "אותה תקיפה עולה בקנה אחד עם רוח התוקפנות והנפשעות המושרשת אצל ישראל ובהתאם למדיניות החותרת למנוע מכל כוח ערבי או איסלאמי לחזק או לפתח את יכולותיו ואמצעיו הצבאיים והטכנולוגיים".

"התקיפה חושפת באופן גלוי את הרקע למה שקורה בסוריה זה שנים, ואת הכוונה הנפשעת להרוס את סוריה ואת צבאה, ולבטל את תפקידה המרכזי בחזית ההתנגדות", אומרים בחיזבאללה.

לטענת החיזבאללה, "התקיפה הישראלית בסוריה מצריכה מסע גינויים נרחב מצדה של הקהילה הבינלאומית, מדינות ערב והמדינות האיסלאמיות. הקהילה הבינלאומית הרגילה אותנו תמיד שלרוב לשונה נבלע והיא שותקת ולא מגנה ונוקטת עמדה כאשר ישראל היא התוקפן".

"על חלק מהגורמים להיות מודעים לחומרה של התקיפה נגד סוריה. התוקפנות הזאת צריכה לגרום לבחינה של עמדותיהם ולאימוץ הדיאלוג הפוליטי כיסוד היחידי לפתרון שימנע את שפיכת דמם של הסורים, על מנת לשמור על סוריה ולהגן על תפקידה במאבק נגד האויבים", נמסר מהחיזבאללה.

שר החוץ של לבנון עדנאן מנסור, כינה הבוקר את המתקפה "תוקפנות בוטה". לדבריו, "המתקפה הזו מאשרת פעם נוספת את הגישה שאומצה על ידי מדינת הטרור ישראל מאז 1948, שכבר השמיעה בעבר איומים על השלום והביטחון הערבי. זה מחייב אותנו, הערבים, לנקוט עמדה תקיפה ולהתעמת עם ישראל בכל האמצעים החוקיים".

בתוך כך העיתון הלבנוני "א-דיאר" מדווח הבוקר כי הכוננות בצבאות סוריה, לבנון וירדן הועלתה. לפי הדיווח, הצבא הסורי פרס כוחות בגולן ודיביזיות קטנות שלוחמות כמו כנופיות. מפקדת צבא לבנון גם כן הודיעה על כוננות בדרגה שלוש. צבא ירדן העלה את הכוננות והכין יחידות משוריינות על הגבול בנהר הירדן וגם באזור לכיוון נהר הווזאני.

סוריה, הודתה אמש כי ישראל תקפה "מרכז מחקר צבאי", אך ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ישראל הפציצה שיירת נשק באזור שבין דמשק לגבול סוריה-לבנון, שהוביל טילי נ"מ מתקדמים מסוג SA-17 שיועדו לחיזבאללה.

ה"טיימס" הלונדוני דיווח הבוקר כי המשאיות שהופצצו הובילו ציוד אלקטרוני שמשבש את יכולות הניווט המבוססות על GPS של מטוסים ללא טייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר