המקובל בירך וסרבן הגט הסכים לגרש

בעל סרבן גט, הביע הסכמה לגרש את אשתו רק לאחר ברכה מהמקובל רבי ניסים מויאל, חברי בית הדין באשקלון הסכימו לכך, ואחרי שיחה עם הרב - האישה קיבלה את הגט (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גמר טוב: בני זוג שבשל המצב הכלכלי החליטו להתגרש, הגיעו לדיונם בבית הדין הרבני בכדי לקיים את הגירושין, אך לאחר כמה דיונים, הפסיק הבעל להתייצב בבית הדין, ובית הדין קיבל החלטה להוציא נגדו צו מעצר.

המשטרה, בסיוע אגף עגונות, הצליחה לאתר אותו, אך לאחר שהתברר כי לבעל אין מקום דיור וכי הוא הפך 'הומלס', מה שיגרום לקושי גדול להביאו לדיונים בבית הדין, החליט בית הדין להכניסו למעצר להבטחת התייצבות לדין. הנושא של המעצר הגיע עד לנשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אשר גרוניס, בטענה כי נפל פגם בהחלטת בית הדין על מאסר הבעל. השופט גרוניס החליט לא להתערב בהחלטת בית הדין.

לאחר דיונים רבים שבהם סירב הבעל לתת גט לאשתו, הודיע כי יהיה מוכן לתת גט אם הרב המקובל, הרב ניסים מויאל, ייתן לו את ברכתו לכך.

הדיינים הרב אברהם אהרון כץ, אב"ד בית דין אשקלון. הרב ישי בוכריס והרב אליהו אריאל אדרי, החליטו לקבל את בקשתו של הבעל ולקיים ישיבת בית דין בביתו של הרב ניסים מויאל בקריית גת.

ביצוע החלטת בית הדין, הצריך היערכות מוקדמת של יחידת נחשון בשרות בתי הסוהר, שכללה סיור מקדים בבית הרב, בדיקת נתיבי מילוט, ותיאום עם משטרת ישראל על תגבור האבטחה סביב ביתו של הרב. הדבר נעשה בהנחיית מפקדי השב"ס ובתאום עם רב השב"ס הרב יהודה יקותיאל ויזנר

לאחר פגישה עם הרב מויאל החליט הבעל לתת גט לאשתו, ויחידת נחשון הובילה אותו לבית דין שם העניק לאשתו את הגט המיוחל.

הרב עו"ד שמעון יעקבי, היועץ המשפטי לבתי הדין הרבניים הביע הערכה רבה לדיינים ואמר: "איני מכיר ערכאה משפטית שהיתה יוזמת דיון מיוחד שלא במותב בית הדין הקבוע, כדי לקדם מתן גט. הדיינים הרב אהרון כץ, הרב ישי בוכריס והרב אריאל אדרי, לימדו אותנו שוב פרק בענווה וכמה רחוק מוכנים ללכת דיינים בישראל כדי להתיר אישה מעגינותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר