מדריך: כך תעבירו את הסמארטפון שלכם לשעון קיץ

בשעה 02:00 בלילה עוברת ישראל משעון חורף לשעון קיץ. מסתבכים עם הזזת השעון קדימה בסמארטפון? מדור 'דיגיטל' הכין עבורכם מדריך מיוחד ומותאם לכל סוגי הסמארטפונים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בניסן תשע"ה | 26.03.15
(שאטרסטוק)

שעון הקיץ מגיע - כך תכינו את הסמארטפון: שעון הקיץ הישראלי חוזר, כשהלילה (חמישי) אזרחי ישראל יזיזו את מחוגי השעון משעה 2:00 לשעה 3:00, אמרנו מחוגי, אבל האמת שרובנו משתמשים בשעון של המכשיר הסלולרי.

למרות שרוב מערכות ההפעלה תומכות בשעון החורף הישראלי, ומגדירות באופן אוטומטי את שעון הקיץ ברגע הכנסו לתוקף, בעקבות השינויים בשנים האחרונות בתאריך תחילת שעון החורף בישראל, חלק מהמשתמשים יאלצו לוודא כי הגדרות המכשיר מכוונות להזיז את השעון באופן אוטומטי.

על מנת לוודא כי שעון הקיץ יכנס לתוקפו גם במכשירים החכמים שלכם, כל שעליכם לוודא הוא שהגדרות המכשיר מכוונות לכיוון השעון באופן אוטומטי. בכדי לוודא זאת, מבלי להסתבך, הכנו לכם מדריך פשוט לכל מכשיר:

במערכת ההפעלה אנדרואיד:

היכנסו למסך ההגדרות, חפשו את הגדרות מערכת (בחלק מהגרסאות תתבקשו ללחוץ על 'עוד..'), שם היכנסו ל'תאריך ושעה'. וודאו כי 'תאריך ושעה אוטומטיים' מסומן ב-V. לאחר מכן וודאו כי אזור הזמן שלכם מכוון על שעון ישראל GMT +2:00. תוכלו גם לסמן את 'אזור זמן אוטומטי' ב-V על מנת לבצע את המעבר.

במערכת ההפעלה iOS (אייפון אייפד ואייפוד):

היכנסו למסך ההגדרות, בחרו ב'עוד...', בחרו ב'תאריך ושעה', סמנו V ליד 'תאריך ושעה אוטומטיים', סמנו את 'בחר אזור זמן', בחרו ב'ירושלים GMT+2' וסמנו V ליד 'אזור זמן אוטומטי'.

במערכת ההפעלה Windows Phone:

היכנסו ל'הגדרות', בחרו ב'תאריך ושעה', בחרו ב'ירושלים' והפעילו את 'כוון אוטומטית'. שימו לב שמרבית הטלפונים כבר מכוונים להגדרות אלו, אך כאמור, בעקבות השינויים שבוצעו בשנים האחרונות, מומלץ לוודא שההגדרות תקינות. בכל מקרה, לא מומלץ להסתמך על השעון המעורר בסמארטפון מחר (שישי).

בחברות הסלולריות פועלים גם כן בכדי לעדכן את המשתמשים בשינוי השעון.

מחברת אורנג' נמסר כי היא מעדכנת את לקוחותיה במגוון פלטפורמות: בהודעת SMS אישית, ב-IVR ובאתר החברה, ומנחה אותם לוודא טרם המעבר לשעון קיץ, כי אזור הזמן המעודכן בשעון המכשיר מצוי במצב "אוטומטי". לקוחות המתקשים להגדיר את המכשיר, יוכלו לקבל תמיכה בשירות הלקוחות של החברה.

בחברת 'סלקום' ממליצים לא להסתמך על מועדי הפגישה ביומן, ולרשום בשורת הנושא את שעת הפגישה. בנוסף, ממליצים להדפיס את יומני הפגישות בחודש שלאחר יום ה' ו' בניסן (27.3) ולזמן מחדש פגישות מחזוריות שנקבעו לפני מועד הזזת השעון ולציין את שעת הפגישה כחלק מהנושא.

ללקוחות השוהים בחו"ל ממליצים ב'סלקום' כי בתקופת השהות בחו"ל יושאר אזור הזמן אוטומטי. בתאריך זה מומלץ לא להשתמש במכשיר כשעון מעורר. במידה ואתם נוסעים לפני ז' בניסן (27.3), עליכם לוודא שהשעון נמצא במצב "אוטומט" כך הוא יפעל באופן תקין, בהתאם למדינה אליה תיסעו ויפעל באופן תקין גם כשתחזרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר