מתכוננים לקיץ: כל הדרכים להפוך את הבית לקליל ואוורירי

עוד רגע ניפרד מהאביב ששוטף את העולם בצבעוניות פורחת, ונקבל קיץ שמשי וחם. זה בדיוק הזמן להעניק לבית טאצ' קיצי, קליל ואוורירי. כך תעשו את זה בלי הוצאות מיותרות • מדריך (סטייל)

דינה פלר | כיכר השבת |
עשה זאת בעצמך: טאצ' קיצי לבית (צילום: shutterstock)

האביב שפורח בחוץ והחליף את האפרוריות החורפית, עושה חשק לשנות משהו בבית. כך יוצרים אווירה קיצית בבית בטאצ' קליל ואוורירי, ללא הוצאות מיותרות.

פנו חפצים עם מראה כבד

העיקרון המוביל של העיצוב הקיצי הוא קלילות, שקיפות ובהירות. הסגנון המוביל מינימליסטיות. היפטרו מכל הדברים הגדולים והכבדים ואפשרו לכמה שיותר אור ואוויר צח להיכנס לבית. כצעד הראשון בהענקת מראה קיצי, קפלו ואחסנו את כל פריטי העיצוב הכבדים, כמו שמיכות וכירבוליות, וילונות עבים, שטיחים פרוותיים וכו'. הגיע זמנם של הבדים הדקים והאווריריים שיעניקו תחושה של מרחב בבית.

נגיעות של צבע (צילום: shutterstock)

הבריקו משטחי זכוכית

השלב הבא, הוא ניקיון יסודי והברקה של כל משטחי הזכוכית בבית. החלונות, המראות, האגרטלים השקופים - הם הערוצים העיקריים דרכם אור השמש נכנס לבית וממלא אותו בשמחה ובחיוניות, לכן חשוב שכל פריטי הזכוכית בבית יבריקו וישקפו היטב את קרני השמש.

כדאי למקם את פרטי הזכוכית והקריסטל כך שיתפסו וישקפו את קרני השמש בצורה הטובה ביותר, וכך יאירו גם את הפינות החשוכות של החדר.

הוספת פרטי זכוכית צבעוניים לחדר, כמו ואזות מזכוכית צבעונית, תיצור משחקי אור וצבע יפים ומיוחדים. על מנת להשלים את השינוי הקיצי, אל תשאירו אותם אותם ריקים. באגרטלים הגבוהים הניחו פרחים צבעוניים, ומלאו כלי זכוכית נמוכים ורחבים בפירות העונה עסיסיים.

תלו וילונות מבדים דקים

יחד עם זאת, לא נוכל להתעלם מהעובדה שהשמש הישראלית יכולה להיות די מעיקה. אמנם התריסים מגנים על חלל הבית מפני החום והאור החזק, אך קשה לקרוא להם פריט עיצובי יפה במיוחד. הפתרון המעוצב, יפה וקיצי כאחד, הוא וילון דק, שקוף או שקוף למחצה, שגם מגן על החדר מפני אור וחום מיותרים וגם מוסיף לו צבע וסגנון.

וילון, במיוחד וילון ארוך, הוא פריט דומיננטי בחדר. לכן בבחירתו כדאי לחשוב איזו אווירה אנו רוצים ליצור בעזרתו. וילון קליל ואוורירי עם הדפסי פרחים יעניק לחדר תחושה של פריחה אביבית. בנוסף לווילון כדאי לשים לב לפרטי טקסטיל נוספים שיש לנו בחדר, ובמידת הצורך להתאים אותם לאווירה הכללית אותה אנו רוצים ליצור, ובעת הצורך, להחליף את הכריות, המפיות והכיסויים לדקים יותר ובעלי הדפסים צבעוניים, קיציים ומשמחים.

היזהרו מעומס צבעוניות

למרות שהסגנון הקיצי הוא ססגוני הרבה יותר מאשר העיצוב החורפי, לא כדאי להעמיס על החדר צבעים רבים מדי. הגוונים השולטים של הקיץ הם ירוק בהיר, ורוד עדין, תכלת, צהבהב ולבן. הטרנד הבולט של השנים האחרונות הוא הדגשת האווירה האביבית בעזרת שילובי ורוד עדין וירוק פסטל.

עיצובים "ימיים" בגווני תכלת וכחול יכולים לאזן את החום הכבד מחוץ לחדר, ולהעניק לו קרירות ותחושה של בריזה ימית. כדאי לבחור מוטיב עיצובי אחד, כמו שילובי ירוק וורוד שהזכרנו, או דגשים בולטים של צהוב לדוגמה, ולאזן אותם בעזרת צבעים ניטרליים ושקופים כמו לבן או בז'.

ניחוחות של קיץ

דבר נוסף שמשפיע מאוד על האווירה בבית הוא הריח. הריחות הכבדים, המורכבים והחמימים של החורף מפנים כרגע את מקומם לריחות קלילים ופרחוניים. המקור הטוב ביותר לארומה הקיצית שתמלא את הבית הם כמובן פרחים ופירות טריים. אך גם כשאלה אינם, ניתן להשלים את האווירה באמצעות נרות ריחניים או שמנים אתריים. הריחות המומלצים לעונת אביב-קיץ הם נענע, לימון, לילך, לבנדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר