יתד נאמן מגיב: אירופה זה כאן

עורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן מגיב במאמר חריף למאמר ההסתה ב"הארץ" נגד החרדים: "תחושה דומה להחריד למה שחשים יהודים במדינות אירופה, רוויות האנטישמיות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר נאמר בכתבה (צילום: mendy hechtman/Flash90)

מאמר המערכת של עיתון "הארץ" שבחר לתקוף באופן חריג את הציבור החרדי כולו זאת בשל שורת ההישגים של נציגי הציבור במשא ומתן הקואליציוני זוכה לתגובות קשות במגזר החרדי.

אמש (שלישי) התייחסו לכך חברי הכנסת בחריפות רבה. הבוקר בוחר העיתון יתד נאמן להגיב במאמר נחרץ לא פחות ולהשיב תשובה חריפה להארץ.

"בימים האחרונים מרגיש אזרח חרדי במדינת ישראל – תחושה דומה להחריד למה שחשים יהודים במדינות אירופה, רוויות האנטישמיות", כותב ישראל פרידמן עורך העיתון וממשיך: "הסגנון המתלהם הבוטה של השיח הציבורי בישראל בעקבות תוצאות הבחירות וההסכם הקואליציוני עם נציגי הציבור החרדי, שובר מרגע לרגע שיאים חדשים ומדאיגים. הפעם כבר לא מדובר רק באותם פוליטיקאים ש"שנאתם לחרדים-אומנותם", בכותבים אנונימיים ברשתות המקוונות או בפרופסור בעל לשון משתלחת. ההסתה והשנאה הפכו להיות ה"בון-טון" בשיח הציבורי בישראל".

יתד ממשיך וכותב כי "מה שהחל כטפטוף של סיסמאות עוינות על "מכירת החיסול לחרדים" בה הואשם נתניהו, והמשיך בנתונים מספריים חסרי שחר על "מיליארדים לחינוך החרדי", הפך במהירות ל"עובדות", שעל בסיסן מותר לומר הכל על "מוצצי הדמים החרדיים", שכבודם נרמס ודמם הותר.

"הדמגוגיה הפכה לשפה מקובלת ככל שהמדובר בחרדים. אין צורך לבדוק עובדות, לאמת נתונים או להצליב מספרים. כל "האשמה" או "נתון" שיופרח היום על ידי מאן-דהו, יהפכו ביום שאחרי לכותרת גדולה, ולמחרת כבר יהיו תילי-תילים של "פרשנויות וניתוחים", שכולם מובילים למסקנה אחת: מישהו צריך לעצור את "הזוועה הזו", שמחוללים "החרדים" למדינת ישראל האומללה, חסרת הישע.

"קחו לדוגמא את השורות הבאות, מתוך מאמר המערכת של עיתון "הארץ" אתמול: 'מיד לאחר הבחירות, כאשר משה כחלון היה מועמד מוביל לשר האוצר, נאמר ובצדק, שהוא ירש תקציב במצב סביר, כך שיהיה צורך לבצע קיצוץ מתון של 8 מיליארד שקל בלבד בתקציב 2015–2016, כדי לעמוד במסגרת ההוצאות והגירעון. אבל מאז חלף חודש וחצי והמצב השתנה לחלוטין. נתניהו הרעיף תוספות חסרות רסן על שותפיו הקואליציוניים,שמגיעות ל-7 מיליארד שקל, כך שיהיה צורך בקיצוץ ענק של 15 מיליארד, כדי למנוע מצב שישראל תידרדר לגירעון גדול ומסוכן'.

"'המצב הזה נוצר משום שהחרדים נטלו את הקופה כולה.הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה ב-2013 בוטל, והקצבאות יחזרו לגודלן הקודם (2.6 מיליארד שקל). תקציבי הישיבות ודמי הכולל לאברכים יעלו בכחצי מיליארד שקל, והקצבאות להבטחת הכנסה לאברכים יוחזרו. כמו כן יחוקק מחדש "חוק נהרי", שמתקצב מוסדות חינוך חרדים שלא מלמדים את לימודי הליבה ואינם עומדים בשום פיקוח, כאילו היו חלק מהחינוך הממלכתי הממוסד'. סוף ציטוט.

"נשמע נורא. החרדים "נטלו את הקופה כולה", אי-שם בבני-ברק או בסמטה חשוכה במאה שערים, מתבצעת כרגע חלוקת ה"ביזה", שלפי "הארץ" מסתכמתב-7 מיליארד שקלים. לא לדחוף, יש מקום לכולם. כלומר: לחרדים בלבד.

"יש רק בעיה אחת: עורך עיתון כלכלי נחשב, ממש לא חרדי או דתי, עשה לפני יומיים מעשה חריג בנוף העיתונאי הישראלי, ו... הלך לבדוק את המספרים. המסקנות שלו היו שונות לחלוטין: 'מזה שבועיים שכל העיתונות מלאה בכותרות ענק על החזרת קצבאות הילדים, ביזה של מיליארדים וחיסול כל 'ההישגים' של תקציב המדינה"... לפי הפרסומים, העלאת קצבאות הילדים תסתכם בכ-3.5 מיליארד שקלים בשנה. וואו, כסף גדול? לא בדיוק'. מה שלא מספרים לנו בכותרות הענקיות על 'קצבאות החרדים' הוא שכ-80% מהקצבאות הולכות למשפחות שיש להם עד 3 ילדים. רובן חילוניות לחלוטין. קצבאות הילדים בישראל אינן גבוהות כבר עשור. מדובר במאות שקלים בודדים למשפחה ממוצעת. כלומר רוב הכסף בכלל הולך לחילונים'.

"העורך הוסיף וכתב באומץ, כי 'הניפוח העיתונאי של סיפורי 'קצבאות החרדים' הוא תופעה הרבה יותר רחבה. עשרות המיליארדים המיותרים שנתניהו מחלק כבר 5 שנים למערכת הביטחון, לפנסיות תקציביות מטורפות או סתם לבזבוזים לא מכניסים ל'הסכמים קואליציוניים'. גם את עשרות המיליארדים שנבזזים על ידי מיליציות המיסוי העצמאיות במונופולים הפרטיים והציבוריים לא מכניסים להסכמים קואליציוניים'.

"לא להאמין, אבל על השורות הנ"ל חתום לא אחר מאשר גיא רולניק, עורך העיתון הכלכלי "דה-מרקר", השייך ל... קבוצת "הארץ". אז למי להאמין: לעורך הכלכלי או למאמר המערכת?

"יכול "הארץ" להתנגד למדיניות של עזרה למשפחות המגדלות ילדים, מה שלא הוגן לעשות זה לשייך את אותם מיליארדים ל"חרדים", בעוד הקשר היחיד שלהם לסכומים האלו הוא דאגת נציגיהם לכלל המגזרים באוכלוסיה (כולל את זו הערבית, ש"הארץ" ממש אינו חשוד בשאיפה לפגוע בה, חלילה).

"באטמוספירה האנטי-חרדית שנוצרה, מסוגל "הארץ" לקונן גם על יתר הדרישות הקואליציוניות החברתיות של הנציגים החרדים למען כלל אזרחי ישראל, כמו ההבטחה למע"מ אפס על מוצרי יסוד, טיפולי השיניים בחינם עד גיל 18 ועוד, ואז ליבב בעזות מצח טיפוסית כי "ישראל עומדת בפני בור תקציבי ענק, שיחייב קיצוץ עמוק בתקציבי החינוך, הרווחה והתשתיות, וגם העלאת מסים. מי שיישא בכל הנטל הזה הוא הציבור המשרת בצבא ומשלם מסים, שאותו הקריב נתניהו בהקימו את ממשלתו הרביעית". אין טעם להתווכח על כל מילה בטקסט ההסתה הזה, איש ממילא אינו רוצה לשמוע, תשאלו את רולניק.

"שאיפת ההדרה של הציבור החרדי מעמדות השפעה מקובלות, המחאות הבוטות נגד תביעתו לקבל יחס שוויוני מרשויות המדינה, ושיח השטנה המאורגן נגד מאות אלפי יהודים חרדים שומרי חוק רק משום שהם מתעקשים להיאחז באמונת אבותיהם – שומטות את השטיח מתחת למחאה הישראלית נגד תופעות אנטישמיות בעולם. לא לפני שתיטול קורה מבין עיניה, יורקות השנאה לחרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר