פתרונות עיצוב שיסתירו את העובדה שאין חלון בחדר

חדר בלי חלון לא חייב להיות מאורה חשוכה ומדכאת, במיוחד אם מדובר בחלל מרכזי כמו סלון. הנה 8 פתרונות עיצוב פשוטים שיסתירו את העובדה שאין חלון בחדר ויכניסו בו אור (סטייל)

צבעים בהירים ואור רך. פתרונות עיצוב לחדר ללא חלון (צילום: shutterstock)

חדר בלי חלון לא חייב להיות מאורה חשוכה ומדכאת, במיוחד אם מדובר בחלל מרכזי כמו סלון. הנה מספר פתרונות עיצוב פשוטים של מעצבת הפנים לורן פלנגן ממגזין About Style, שיסייעו לכם להסתיר את העובדה שאין חלון בחדר ויכניסו בו אור וחיים.

מוקד מרכזי

הסיחו את דעתם של האנשים בחדר מהעובדה שאין בו חלון, באמצעות מוקד מרכזי - כמו קיר עם טפט מעניין, תמונה גדולה, רהיט שמושך את העין או כל דבר אחר.

חלון מזויף

לפעמים זו הדרך הטובה ביותר. אם יש לכם קיר פנוי בחדר, תלו עליו מראה שתופסת שטח גדול מספיק מהקיר, ועל המראה תלו וילונות משני צדדיה. ההשפעה לחלון המזויף כפולה: מלבד העובדה שהוא מהווה מוקד מרכזי, המראה תכפיל את האור בחדר, וגם תגרום לו להיראות גדול יותר.

פזרו את האור בצורה שווה

בחדר ללא חלונות, חשוב במיוחד לפזר את האור בצורה שווה. חדר עם אזורים כהים יותר יוסיפו לתחושה הקודרת. הציבו בחדר תאורה בסיסית בתקרה, והוסיפו 2-3 מנורות רצפה/שולחן בהתאם לסוג החדר.

אור רך

לטמפרטורה של האור השפעה עצומה על האופן בו נראה ומרגיש החדר. השתמשו בנורות עם אור רך המדמות "אור יום", ולא צהוב או לבן.

מראות

גם אם לא תציבו חלון מזויף, כדאי לתלות בחדר מראות ככל האפשר. הן ישקפו את האור הקיים ויאירו את החדר. אל תחששו לחשוב מחוץ לקופסה ופזרו מראות בזוויות מעניינות.

גימורי מתכת וזכוכיות

נסו להוסיף לחדר אלמנטים מתכתיים ומזכוכית, שיצרו אפקט דומה כמו המראה ויוסיפו נצנוץ. זה יכול להיות מסגרות מתכת לתמונות, משטחי שולחן שקופים, נברשת בדולח זוהרת, אגרטלים.

ריהוט מינימלי בהיר (צילום: shutterstock)

קווים פשוטים

שמירה על קווים נקיים וריהוט החדר רק במינימום הנדרש, תשמור על החדר מרווח ומואר יותר. הימנעו מספות מרופדות בכבדות, כיסאות מגולפים וקישוטים מיותרים.

צבעים בהירים

שמרו על חדר בגוונים בהירים ומאירים, שיוסיפו לתחושה האוורירית, ויהפכו את המרחב לפתוח ומרווח, מה שיפחית את הצורך בחלון. בכל מקרה, הימנעו לחלוטין מצבעים כהים, וגם אם תבליטו את אחד הקירות, עשו זאת בעזרת גוון צבעוני, אך לא חד מידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר