"הצליח למות בכבוד"

הנשיא החמישי של מדינת ישראל: יצחק נבון נפטר בגיל 94

יצחק נבון, הנשיא החמישי של מדינת ישראל, הלך אמש לעולמו והוא בן 94. בשנת 1978 הוא נבחר לתפקיד ותמך בשיח עם הפלסטינים לאחר מלחמת ששת הימים. ומה הוא חשב על החרדים? (בארץ)

יצחק נבון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, הלך אמש (שישי) לעולמו והוא בן 94. משפחתו עדכנה כי הוא מת בביתו. בנו ארז סיפר ל-ynet כי "היו לו חיים מלאים ועשירים, בעלי משמעות ותוכן. הלוואי על כולנו. בכל זאת זה עצוב מאוד וזה היה קשה למשפחה. נחה עליו השכינה והוא הצליח למות בכבוד".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ספד לנבון: "יצחק נבון היה מדור המייסדים של ישראל, מהאנשים שבמו ידיהם הקימו את ביתנו הלאומי, מי שעמד לצידו של דוד בן גוריון ברגעים המכריעים ביותר לגורלה של המדינה. נבון הקדיש את חייו למען מדינתו והיה נשיא אהוב ונערץ על עמו וקול מוסרי וערכי אמיץ. פועלו התרבותי, החינוכי והלאומי מהווה מורשת של חתירה לצדק חברתי, לשלום ולאחווה בין העמים, בו הנחיל את תרבות המזרח לכל בית בישראל".

"סייע לשימור מורשת יהדות ספרד"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר: "מותו של הנשיא החמישי יצחק נבון הוא אבידה למדינת ישראל, הנשיא נבון היה מאחרוני המנהיגים האצילים שהיו למדינת ישראל. זכיתי בכהונתי הראשונה כשר הפנים לכהן לצידו בממשלת ישראל, היינו אז מפלגה צעירה ששמה לנגד עיניה את קידום תרבות ומורשת יהדות ספרד".

"יצחק נבון שהיה הספרדי הראשון שהפך לנשיא ובפעילותו הציבורית תרם רבות לשימור מורשת יהדות ספרד, העניק לנו השראה וכח וסייע לנו לחוש גאווה במשימתנו להמשיך ולהחזיר את עטרת יהדות ספרד ליושנה. יהי זכרו ברוך".

נבון נולד בירושלים, בשנות ה-40 הוא עמד בראש המחלקה הערבית של ארגון ההגנה בירושלים. בשנות החמישים הוא שימש כמזכירו האישי של שר החוץ הראשון, משה שרת. במשך 11 שנה הוא היה מזכירו המדיני של דוד בן גוריון ונחשב לאחר המקורבים ביותר אליו.

הוא היה חבר בכנסת ה-6, ה-9, ה-11 וה-12 כנציג רפ"י ומפלגת העבודה. בשנת 1973 עלה שמו לראשונה כמועמד לנשיאות, אולם הוא הפסיד בהצבעה בתוך מפלגתו לאפרים קציר. בשנת 1978 הוא נבחר לתפקיד וזכה לאהדה בקהלים רבים.

"צר לי על היחס לגיוס לצבא"

בראיון שהעניק ל"זמן ירושלים" בשנת 2009, נשאל יצחק נבון על הציבור החרדי ואמר: "אם יש משהו שצר לי זה היחס לגיוס לצבא. נוצרים שני סוגים של אמהות: יש אם אחת שבנה משרת בצבא, הוא שומר על הגבול ואם יש צורך הוא יוצא לקרבות ומסכן את עצמו והאם יושבת מודאגת, אולי לא ישנה אם יש קרבות, זה סוג אחד של אמא; וסוג אחר של אמא שיודעת שהבן שלה יושב ולומד תורה".

"יש ביטוי שאומר שאף אחד לא מת באוהלה של תורה, הם לא מסתכנים ולא משתתפים בדבר החשוב מאוד הזה של הגנה על המולדת וזה חבל, כי זה יוצר פער ואיבה בין חלקי האוכלוסייה. יש יחידת נח"ל חרדי, אם זה ממשי ומשתתפים בזה, זה יכול לעזור לכסות קצת על הפער הרגשי והמעשי הזה בין שני חלקי האוכלוסייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר