הקנאים התכנסו

הרב סנדר ארלנגר: "העצה הטובה ביותר - לגרש חרד"קים"

במהלך כינוס בבני ברק של רבנים המזוהים עם חוגי הקנאים, דיבר הרב סנדר ארנלגר נגד תיקון חוק הגיוס ועורר את הצורך בקנאות אמיתית כשסיפר כי 'רצה לגרש חרד"ק מבית הכנסת' (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב סנדר ארלנגר. ארכיון (באדיבות המצלם)

בסוף השבוע שעבר התקיים כינוס מיוחד של רבנים המזוהים עם חוגי הקנאים בירושלים בביתו של הרב דוד שמידל בבני ברק.

בכינוס השתתף הגאון רבי סנדר ארלנגר שתקף בחריפות את הפשרות בנושאי חוק הגיוס המתוקן ואף דיבר על קנאות מול תופעת החרד"קים.

בראשית דבריו, כפי שהובאו בגיליון "העדה", אמר הגר"ס ארלנגר כי מלבד הסכנה הגדולה של הגיוס, עם ה"יעדים", "הרי ממש נופל פחד לראות תמונה כזו, של פנים חסידיות של בחור עם הפאות המשתלשלות, והוא לבוש עם מדים ר"ל, הם לוקחים ממש את הטהורים".

הרב ארלנגר הוסיף כי "כתוב בספה"ק, שהקליפה יש לה חיות מהקדושה, לכן הם לוקחים צעירים שעדיין יש להם צורה יהודית, ולוקחים אותם למקומות ההם. זה מקור היניקה של הקליפה וכחות הרע, בין באופן סגולי ובין באופן טבעי, שרואים שאפשר להיות בחור כאילו כהלכה, ולבוש מדים, וא"כ מה רע, סתם היה שטות מה שהתנגדו לזה כל השנים, כזה סוג של חששות יתירות ו'נערוון' ח"ו, כפי שרואים גם בענין חיטוטי שכבי שהיה פשוט שלחמו על כך ארבעים חמשים שנה, בהוראת רבותינו, והיום יכולים לומר שזה היה דבר של עבר, ושלא בטוח כלל שהיה צריך להילחם על כך. וכך גם בענין הגיוס, זה רק היה בזמן שהיו יכולים להילחם על כך, וזה היה דבר יפה שהמדינה הסכימה לכך, ויש להם הכרת הטוב גדולה למדינה הציונית על כך".

'נאצי' ויריקות - כך נראה "גירוש חרד"ק" (באדיבות המצלם)

בהמשך ציטט את הרב שמידל שסיפר בענין גיוס בחורי ישיבות שכבר דיברו ע"ז בעבר כמה פעמים, "הראש ישיבה ר' יאשע בער זצ"ל אמר, שדבר ראשון צריך לדעת, שאין לזה קשר עם נציגים, זה דברים של כלל ישראל, צריך לתת לראשי הישיבות לנהל את זה, ואסור לתת לח"כים לנהל, שראשי הישיבות היראים הם ידברו עם מי שצריך לדבר, זה עסק רציני מכדי לתת את זה לנציגים".

"מגיע חוק, ומגיבים בחוק נגדי, עושים מו"מ, יש מו"מ שלם, הוא צריך להרויח את זה, ואסור לו להפסיד את זה, הפסד מצוה כנגד הפסד מצוה, לא הפסד מצוה כנגד שכרה, והוא צריך לשקול, והוא בא ומספר מה שהיה שם, והפיקוח נפש הראשון אצלו זה שיוציאו אותו מהממשלה וכיו"ב, זה הפיקוח נפש של כלל ישראל, ובאמת מי שחושב שכלל ישראל עומד על "הבחירות" הוא יש לו את הבעיה", הוסיף.

הרב ארלנגר המשיך ועורר כי כל קיום עולם הישיבות הינו ב׳"נס" ועל כן יש להאמין שגם לולא התקציבים מהמדינה יוכל עולם התורה לפרוח ולשגשג.

בהמשך מצטט הגר"ס ארלנגר ממרן החזון איש ומספר על פגישתו עם בן גוריון אותו הוא מכנה "רשע" ומספר כי מרן חרד מכל שינוי ומהקרירות שהצבא מטיל בכל בן ישיבה.

"רבותי, צריך לקרוע שוב קריעה על כך שאין לנו גדולי הדור הקודמים, מה היו אומרים כל הגדולים על הגזירה הנוראה הזו של הפשרות?", עורר הרב ארלנגר.

לסיום דיבר על הצורך בקנאות אמיתית ללא חשש וסיפר: "צריך לרומם את כלל ישראל, להכניס חמימות יהודית, המצב הזה שיכול להיות שבחור ילך לצבא, שיתכן שיסתובבו בינינו חרד"קים, מה תעשה כשיגיע בביהמ"ד קנאי".

"בשבת חנוכה זו התעוררתי, ואמרתי לעצמי, 'אלך לבית הכנסת, ואם יגיע חרד"ק למנחה אני אצעק עליו חרד"ק', זו השיטה, זו העצה הטובה ביותר, לצערי לא הגיע חרד"ק, ולא היה לי ההזדמנות לזה, אך הרגשתי נסיון גדול, רציתי לבחון את עצמי אם אוכל לגרש אותו, זה לא היה לי קל, ניסיתי לעשות קבלת מסירות נפש. אך היה מעשה בירושלים שאחד צעק על חרד"ק ואחרים באו להגן עליו וקראו משטרה, ועשו עסק שלם מכך שצעקו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר