מייסד 'המכללה': הרב יהודה קופרמן ז"ל

בירושלים נפטר בשעות הצהריים הרב יהודה קופרמן ז"ל, מייסד המכללה לבנות בירושלים, ומחבר הפירוש על המשך חכמה והספורנו על התורה. הלווייתו בשעה 19:00 מהמכללה בבית וגן (דיין ההמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר בשעות הצהריים (שני) הרב יהודה קופרמן ז"ל, מייסד המכללה לבנות בירושלים, ומחבר הפירוש על המשך חכמה והספורנו על התורה.

הרב קופרמן נולד בשנת תרפ"ט (1929)באירלנד ועלה לארץ בגיל 34. לפני כמעט יובל שנים פרץ דרך והקים את המכללה לבנות בשכונת בית וגן בירושלים אותה ניהל יחד עם רעייתו הרבנית ציפורה ע"ה.

במהלך השנים פנתה המכללה והכשירה גם מאות אברכים שביקשו לשלב תורה ועבודה ולרכוש לעצמם תואר שיאפשר להם להתפרנס בכבוד.

הרב קופרמן ז"ל היה יהודי תלמיד חכם ויודע ספר וחיבר את הספרים לפשוטו של מקרא ומבוא ללימוד תורה, פשוטו של מקרא, ו'בא לכלל כעס בא לכלל טעות'.

בשנת תשמ"ה זכה בפרס הרב קוק לספרות תורנית ובשנת תשס"ז הוכתר כיקיר העיר ירושלים.

ההלויה תצא בשעה 19:30 מהמכללה בבית וגן לכיוון ביתו ברחוב הפסגה 66 ובשעה 20:00 לכיוון בית העלמין סנהדריה.

הותיר אחריו את בני משפחתו ההולכים בדרכי התורה והמצוות כשהמוכר שבהם הוא בנו הרב הלל קופרמן מחשובי האברכים בישיבת מיר ומנהל הגמח המרכזי.

פרופ' יעקב כץ נשיא המכללה ספד לו: "הרב ד"ר יהודה קופרמן ייסד את המכללה בשנת 1964 והביא בשורה חדשה לצעירות תורניות שרצו להעמיק את השכלתם התורנית והאקדמית. הרב קופרמן האמין שניתן לשלב יראת שמיים, קיום המצוות, צניעות ורמה תורנית גבוהה עם לימודים אקדמים איכותיים. הרב קופרמן זכה להעמיד אלפי תלמידות שעוסקות בחינוך וגם בתחומי עשייה אחרים בארץ ובעולם. הרב קופרמן הוא המהפכן ששינה את פני החינוך התורני והאקדמי לנשים ממשפחות תורניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר