המינויים לביה"ד הגדול

מינוי הרב אליהו אברג'ל לבית הדין הגדול בסכנה; חברי הוועדה מתנגדים

מינויו של הדיין הרב אליהו אברג'ל לתפקיד דיין בית הדין הגדול נתקל בהתנגדות של חברי הוועדה למינוי דיינים, וספק אם ייצא אל הפועל, כך נודע ל"כיכר השבת". במתנגדים: נשים החברות בוועדה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו אברג'ל (צילום: Dudu Greenspan/FLASH90)

הוועדה למינוי דיינים: מינויו של הדיין הרב אליהו אברג'ל לתפקיד דיין בית הדין הגדול נתקל בהתנגדות של חברי הוועדה למינוי דיינים, וספק אם ייצא אל הפועל, כך נודע ל"כיכר השבת".

לפני כשנתיים וחצי, כאשר התקיימו בחירות לרבנות הראשית, היה הרב אברג'ל - אב"ד בירושלים - מועמד לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי. ימים ספורים קודם הבחירות הוא הסיר את מועמדותו לאחר פגישה עם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. בתמורה הובטח לו כי ימונה כדיין בית הדין הגדול.

קראו עוד: שבעת המועמדים המובילים לבית הדין הגדול • סיקור מיוחד

עד אמש (שלישי), שמו היה בין שמות שני הדיינים הספרדים שצפויים להיבחר, אך ל"כיכר השבת" נודע כי מספר חברים מהוועדה למינויים דיינים, בהם נשים, מתנגדים למינוי.

אחת הטענות המרכזיות של מתנגדיו היא העובדה שמזכיר ההרכב בבית הדין שלו נעצר בחשד לשוחד, יצוין כי הרב עצמו לא נחקר בפרשה, אך למרות זאת נרשמת התנגדות למינוי.

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי מי שעומד מאחורי הרצון למנות את הגאון רבי מימון נהרי כמועמד שביעי מוסכם הוא מחותנו יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור. למינוי מתנגד סגן השר אלי בן דהן מ'הבית היהודי'.

יצוין כי בש"ס מעוניינים בדיין ממוצא תימני, כך שאם הרב מימון לא יהיה מועמד מוסכם, הם יציעו את הגאונים רבי שלמה תם, רבי אחיעזר עמרני ורבי אבירן הלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר