'יתד נאמן' בהתקפה חריפה

"אשתו השנייה של נתניהו התגיירה ב"גיור" קונסרבטיבי"

בעקבות ההכרה של ממשלת נתניהו ברפורמים וההחלטה להקצות להם שטח בכותל, יוצא "יתד נאמן" במאמר חריף ואישי נגד נתניהו וקורא: "אסור שהדולר הרפורמי יכופף את ראשי המדינה" (חדשות)

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות ההכרה ברפורמים של ממשלת נתניהו וההחלטה להקצות להם שטח בכותל המערבי, במכונה "הכותל הרפורמי", יוצא הבוקר (שישי) העיתון "יתד נאמן" במאמר חריף ואישי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תחת הכותרת "עקבי בהפכפכיות", כותב עורך העיתון הרב ישראל פרידמן כי "הנסיונות של הכתות החוצ-יהודיות להשתרג כזמורת זר על כרם בית ישראל ולכבוש עמדות מפתח במדינת ישראל, מסעירות את היהדות הנאמנה בארץ ובעולם. הנזקים שהם זרעו ועידוד ההתבוללות שהם אחראים לה, רובצים גם לפתחינו כחטאת, אם חלילה מזימתם תעלה בידם".

הרב פרידמן מאשים במאמרו את "מדינת ישראל על משפטניה, ראשיה, שריה ונשיאיה", בכך שלדבריו "הפכו להיות משת"פי רוח לפולשים הזרים ומשמשים גיס רוחני חמישי לצודי נפשו הרוחנית של העם", ומבהיר כי "אומנם יתכן שהאנשים הם יהודים, אבל דתם אינה יהדות".

במאמר, תוקף הרב פרידמן את בג"ץ על החלטתו בעניין הטבלת מתגיירים רפורמים וכותב כי "זו השתוללות משולחת רסן ופטרונות דורסנית של מערכת חקיקה הנוטלת לעצמה כתרים וסמכויות לא לה, מתערבת בבוטות ובעזות מצח בעניני יהדות וכופה על העם היהודי למסור את היכליו ומתקניו לצורכי עבודה זרה".

בשלב זה עובר המאמר לעסוק ב"כותל הרפורמי", ומציין כי "על אף התנגדות השרים החרדים והדתיים, הממשלה אישרה להקים טמפל בסמיכות לכותל הדרומי. אבל מי שהעניק לכתות הללו את הרחבה, היה ראש הממשלה נתניהו: בעיצומם של ימים סוערים אלה, הוא נפגש עם ראשי הרפורמים.

"המפגש הזה לא היה רק מפגש של לגיטימציה, אלא אפשר לרפורמים למנף את מה שהם התעקשו להגדיר כנצחון ברחבת הכותל הדרומי. הם באו להודות לראש הממשלה על שנתן להם את המקום ועל תמיכתו בהם – וגם לאחר שהדברים קבלו פומבי בכל אמצעי התקשורת, נתניהו לא הכחיש ומילא את פיו מים. שפתיו לא נעו, קולו לא נשמע".

הרב פרידמן מוסיף ומאשים כי "לא רק העובדה שלראש הממשלה יש חולשה וחרדה מארנקו של ידידו ואולי פטרונו תומך הרפורמים - שלדון אידלסון ודומיו, גורמת לו לגבות את הרפורמים בשתיקה וגם במילים רעות שהוא מתיז בביקוריו מעבר לים. זו כבר תקופה ארוכה שהאיש אינו מסתיר את מילותיו, לא כולא את אמירותיו ולא מחביא את הבטחותיו לסייע לרפורמים.

"כשהוא רוצה הוא יודע להבהיר! בניגוד לשתיקה העכשווית, קולו של נתניהו הדהד כאשר שר הדתות הרב דוד אזולאי התבטא כי "הרפורמים הם אסון לעם ישראל". ראשי הקהילות הרפורמיות שבדרך כלל מתנסחים בדיפלומטיות מעונבת ומאופקת, התקשו לכבוש את זעמם, וראש הממשלה נתניהו מיהר לגנות: "משרד ראש הממשלה דוחה את התבטאויותיו הפוגעניות של שר הדתות בדבר היהדות הרפורמית, אשר אינן מייצגות את הממשלה", אמר נתניהו לסוכנות AP. אז הוא כן ידע לפתוח את פיו ולדבר".

הרב פרידמן מוסיף וטוען כי "אומנם בתוך תוכו גם נתניהו יודע שאין שני צדדים למטבע, אבל הבעיה של מדינת ישראל עם המטבע הרפורמי, הכריעה כנראה את הכף. ולא רק: ראש הממשלה לעולם לא יצא חוצץ נגד הכתות".

בשלב זה מאשים הרב פרידמן את ראש הממשלה כי "באופן אישי, אשתו השנייה היתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו, ב"גיור" קונסרבטיבי. צריך לדעת שנטייתו האישית פונה לשם, הוא לא יוכל לצאת נגד עצמו ולעולם ינסה לזגזג. הוא ימשיך להבטיח לצבור החרדי את ההבטחות כשהוא צריך אותם, וימשיך לגבות את הרפורמים כי הוא צריך אותם. שלא תהיה טעות: הוא לא הפכפך אלא עקבי: עקבי בהפכפכיותו".

"אבל היהדות הנאמנה אינה יכולה לתת לראש הממשלה לזגזג, בפרט שזו איננה הפעם הראשונה שהוא לא עומד בהתחייבויותיו בענינים שהנשמה תלויה בהם", מבהיר עורך "יתד נאמן", "הוא לא יוכל לנוח מאחורי חומות של שתיקה ולאפשר לפולשי הרוחות הזרות לפרוץ את החומות, כשמדובר בענינים של צפור הנפש".

"ראש הממשלה איננו יכול לשכוח שהוא חתום על הסכם קואליציוני שמחייב את שמירת הסטטוס קוו בעניני דת ומדינה, ועלול להיות לזה מחיר כבד. זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום, זהו איבר שנשמת העם תלויה בו. יהדות יש רק אחת, זו שקבל משה מסיני, מסרה ליהושע... זה עובר מגדולי הדורות שהיו, לגדולי הדור שליט"א, שיעבירו לגדולי הדורות הבאים. אין פשרות, אין ויתורים", מוסיף עורך "יתד נאמן".

הרב פרידמן תוקף את גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שנותן גיבוי לראשי התנועה הרפורמית, וכותב לסיום כי "מול ההידרדרות התלולה, ראש הממשלה חייב לעצור את הסחף, הוא חתום על כך! יש לכתות הללו עוד תוכניות הרס רבות. אסור שהדולר הרפורמי, יכופף את ראשם של ראשי המדינה שיפתחו להם פתח כפתחו של מחט ובאמצעותו הם יפרצו ח"ו את החומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר