פרסום ראשון

היועץ המשפטי: 'דרך מהדרין' במירון אינה שטח פרטי

היועץ המשפטי למשרד הדתות ישראל פת הודיע ליו"ר ועד מירון מרדכי הלפרין כי אין לו סמכות לקבוע שנשים לא יוכלו לעבור ב'דרך מהדרין' בל"ג בעומר, למרות טענתו שהשטח נמצא בחזקתו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
'דרך מהדרין' במירון (ארכיון 'כיכר השבת')

פרסום ראשון: היועץ המשפטי למשרד הדתות ישראל פת הודיע ליו"ר ועד מירון מרדכי הלפרין כי אין לו סמכות לקבוע שנשים לא יוכלו לעבור בדרך מהדרין, למרות טענתו שהשטח נמצא בחזקתו.

מידי שנה משגרות ארגוני הנשים מכתב למשרד הדתות, ולפני כן למשרד התיירות, בדרישה שלא למנוע מנשים לעבור ב'דרך מהדרין' בהר מירון במהלך ל"ג בעומר.

כך קרה גם השנה, וכמדי שנה היועמ"ש של משרד הדתות עו"ד פת שיגר מכתב כי אין לאף אדם סמכות למנוע מנשים לעבור ב'דרך מהדרין'.

יו"ר ועד מירון מרדכי הלפרין שיגר לו מכתב בתגובה בו טען כי השטח הוא פרטי של הישוב וכי אין ליועמ"ש וגם לבית המשפט העליון לכפות עליהם להכניס נשים.

המכתב של עו"ד ישראל פת

ל"כיכר השבת" נודע כי פת הגיב לו במכתב חד משמעי כי אין לו סמכות למנוע מנשים לעבור ב'דרך מהדרין'.

פת כותב להלפרין כי מעולם לא נטען ש'דרך מהדרין' שנסללה על ידי מע"צ שייכת לאגודה, ואם אמת הדבר הרי שהוא צריך להוכיח זאת.

לדבריו, גם אם יוכח שהקרקע בשליטת האגודה הרי שהיא נמצאת בידם רק בחכירה ולא בבעלות, ועדיין על האגודה חלות נורמות ציבוריות לרבות להימנע מאפליית נשים.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", בתחילת השבוע התייחס חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף לארגוני הנשים שמידי שנה (חמש שנים) פונים למשרד הדתות נגד 'דרך מהדרין' בהר ואמר: "כל שנה מחדש יש את אלו שדווקא להכעיס, הם מדברים על 'הדרת נשים', צניעות של אשה זו אפליה, זה חוק המדינה, הפרדה זה ביזיון לאשה, למה? הנשים שלנו רוצות להיות נפרדות מהגברים, הן רוצות צניעות, וכל שנה נלחמים על מירון שלא יהיה 'דרך מהדרין', זו רשעות, זה להכעיס, ורשויות החוק של המדינה שלנו, חוקי סדום, משתפים אתם פעולה בנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר