צפו בווידאו

תיעוד: ב'שובו בנים' משבחים את הספר השנוי במחלוקת - אך לא רוצים שייצא לציבור הרחב

הסערה סביב הספר השנוי במחלוקת שמופץ ב"שובו בנים" נמשכת. לצד הטענות כי בברסלב דחו את החיבור, תיעוד שמופץ ברשת מציג רב שתומך בספר, אך אומר כי אין להפיצו לכלל הציבור. צפו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ברלנד לצד הספר השנוי במחלוקת (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

המאבק הפנימי בחסידות ברסלב בין תומכיו של הרב אליעזר ברלנד, המנהיג הגולה של קהילת "שובו בנים" הנמצא במעצר בדרום אפריקה, לבין גורמים אחרים בחסידות הנאבקים בו - עולה מדרגה.

חשיפתו ב"כיכר השבת" של הספר שהוציא חתנו של הרב ברלנד בו נכתבו משפטים תמוהים בלשון המעטה - לטענת מתנגדי הרב ברלנד בכדי להצדיק את מעשיו לכאורה של הרב - גרמה לסערה בקרב חסידי ברסלב.

לטענת מתנגדיו, "עובר על קהילת מאמיניו של הרב ברלנד תהליך של שבתאות ואמונה משיחית במנהיג המצדיקה ביניהם כל התנהגות ואפילו פסולה". לטענתם, "הספר מוכיח כי דבר לא יעזור וכי גם מול הוכחות חד משמעיות למעשים שנעשו התלמידים ימשיכו לדבוק ברבם".

בספר מרחיב חתנו של הרב ברלנד ומבהיר שמה שנחשבת כעבירה אצל המון העם, אצל הצדיק היא מצווה ואף חובה לעבור עליה. לדבריו, אם הצדיק אומר לאדם דבר הנראה נגד התורה והמצוות והאדם מסתפק אם לעשותו, זה גרוע כי הדבר פוגם באמונת חכמים. לטענת מתנגדי הרב ברלנד, הספר הגיע לשולחנם של גדולי ישראל והללו נבהלו ואמרו כי מדובר בשבתאות ואפיקורסות ממש.

מתברר כי למרות העובדה שבשובו בנים נבהלו מהביקורת והורו להפסיק את הפצת הספר בראש חוצות, הרי שעדיין בקרב מעגלי הקהילה הפנימית הם משבחים את הספר והשקפתו ומביעים במסריו אמון מוחלט.

בקרב בני הקהילה אף מופץ בימים האחרונים סרטון בו נראה ראש ישיבת 'נצח נצחים' הרב יעקב סלמה, מתלמידיו של הרב ברלנד, כשהוא מסביר לציבור שראוי שהספר הזה יהיה לכל אחד - רק צריך שלא יצא לציבור.

"הם אינם לומדים לקח ובמקום להבין שעשו טעות הם ממשיכים בהפצת אותם מסרים של שבתאות" אומרים מתנגדי הרב ברלנד.

ב"שובו בנים" מסרבים להגיב לפניות "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר