נפטר רבה האחרון של חאלב הגאון חכם יום טוב ידיד

בניו יורק הלך לעולמו בעל ה'מאיר טוב' רבה האחרון של חאלב הגאון חכם יום טוב ידיד זצוק"ל והוא בן למעלה מ-90 שנה. הרבה בהתמדתו הרבה כאשר הסתגר במשך למעלה מ-30 שנה בבית המדרש אחיעזר שבניו יורק (דיין האמת)

(מתוך האלבום משפחתי)

בניו יורק הלך לעולמו בעל ה'מאיר טוב' רבה האחרון של חאלב הגאון חכם יום טוב ידיד זצוק"ל והוא בן למעלה מ-90 שנה.

רבי יום טוב ידיד שימש הרב הראשי לחאלב עוד בזמן שהייתה מלאה חכמים וסופרים בטרם הנטישה הגדולה והמעבר לניו יורק של חברי הקהילה, נודע בהקפדתו המופלאה על קוצו של יו"ד בשמירת התורה והמסורת של בני הקהילה כאשר לא אחת קיים בעצמו לא תגורו מפני איש ולא נרתע מעשירים ובעלי ממון שניסו להכתיב סדר יום ליברלי ופשרני בקרב חברי הקהילה, למרות תקיפותו הרבה זכה הרב לאהדה רבה בקרב בני הקהילה והיה נערץ עליהם עד יום פטירתו.

מאז עלותו לניו יורק בשנות ה-80 נודע הרב בהתמדתו הרבה כאשר הסתגר במשך למעלה מ-30 שנה בבית המדרש אחיעזר שבניו יורק בלימוד רצוף מידי יום משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה. וסירב ליטול על שכמו משרות ציבוריות.

מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהכירו רק דרך ספריו נהג משך שנים רבות לשלוח לו את ספריו לבקש את הערותיו. לאורך השנים עמד בקשר הדוק עם הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

הגר"י יוסף התבטא עם פטירתו כי "עולם היהדות הספרי איבד את אחד מאחרוני בניו המיוחדים, שריד לדור דעה וממשיך השושלת המפוארת של תור הזהב של יהדות ספרד".

ספרי 'מאיר טוב' שחיבר על כל התורה נביאים וכתובים בהוצאת 'אהבת שלום' קנו שביתה בבתים רבים והם נלמדים בכל מקום, בספרים אלה בא לידי ביטוי גאונותו הרבה ובקיאותו בכל מכמני התורה.

בניו וחתניו ממשיכים בדרכו בהרבצת תורה בקרב בני העדה. הגאון רבי מאיר ידיד רבה של קהילת שערי ציון. הגאון רבי יצחק ידיד שנודע כמחזיק תורה גדול ומרבני שערי ציון. חתנו חכם ליאון גינדי מרבני וחשובי קהילת החלאבים בניו יורק, בנו מר יעקב ידיד חבר נשיאות ושומר 'כתר ארם צובא' ההיסטורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר