ראיון מיוחד

ישי ריבו: מרגש אותי להופיע לבחורי ישיבה

הזמר והיוצר ישי ריבו מספר בראיון ל"כיכר השבת" על החיבור בין המוזיקה שלו לציבור החרדי ולבחורי הישיבות, על היצירה והשירים והחלום שעומד להתגשם • מיוחד (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
רוצה לבחורי הישיבה (יח"צ)

הזמר והיוצר ישי ריבו, שפרץ לתודעה עם הלהיט "תוכו רצוף אהבה", כובש את הבמות הגדולות כבר כמה שנים. הוא מושמע בכל מקום ולאחרונה ביצע דואט מצליח במיוחד עם הזמר שלמה ארצי (והאמת). ריבו מושמע רבות גם בתחנות הרדיו החרדיות ואלבומיו נמכרים באלפיהם בקרב הציבור החרדי, אך עדיין חרדים מעטים יחסית היו בהופעותיו.

"בחורי הישיבות לא יכולים להגיע להופעות הרגילות שלי מסיבות רבות. בתור בחור ישיבה לשעבר תמיד חלמתי לעשות הופעות במיוחד לציבור החרדי ובשנה האחרונה במיוחד אחרי האלבום השני שיצא לא מזמן, אני מרגיש שאני והקהל בשלים לזה", אומר ישי ריבו בראיון ל"כיכר השבת".

"בחנוכה האחרון הייתי אמור להופיע כחלק מרשימה ארוכה של זמרים בהופעה של אחת מתחנות הרדיו החרדיות. איתרע מזלי ובאותו יום חליתי והייתי עם חום גבוה והרגשתי ממש רע", מספר ריבו, "פניתי למפיק האירוע והתנצלתי ואמרתי שאינני מסוגל לשיר, הוא ממש התעקש ואמר: "אנשים באים במיוחד בגללך, אתה לא יכול לבטל", החלטתי להגיע למרות המחלה והחולשה וכשעליתי על הבמה חשתי מספיק בנוח כדי לומר לקהל שאני ממש לא כשיר ואני זקוק לעזרתם".

התגובה של הקהל הייתה מפתיעה וריגשה את ריבו במיוחד. "הקהל שר במקומי את כל המילים בעל פה כשאני רק "מסייע" לו. אז הבנתי כמה מאזינים לי ושאני צריך להגיע יותר לקהל הזה", מספר ריבו בהתרגשות ומוסיף כי בשנה האחרונה שר כזמר אורח בכמה חתונות ובבין הזמנים הנוכחי הופיע בקמפ בני תורה והאנרגיות שהיו שם רק חיזקו את התחושות המוקדמות שלו.

ריבו מקבל אלבום זהב על אלבומו השני

לשאלה האם הוא חושב שהרגלי ההאזנה של הציבור החרדי השתנו, ריבו משיב כי הוא מקבל תגובות רבות מאנשים שלא היה חושב שמכירים את שיריו, "חרדים רבים פונים אליי ואומרים לי שמאזינים ושואלים מתי יש הופעה שלי לציבור החרדי. אני חושב שההבדלים בין המוזיקה החסידית למה שפעם קראו לזה "מוזיקה אלטרנטיבית", מושג שאני לא אוהב, פחתו מאד. אני קורא לזה מוזיקה יהודית והיום כולם מאזינים לזה".

ריבו מספר בעיניים נוצצות על התכניות מול הציבור החרדי, "אני והמנהלים שלי מתכננים בעתיד כמה הופעות מיוחדות לציבור החרדי כשהסנונית זה מופע להקה אקוסטי בשבוע הבא (יום ב' כה' אב) בהר ציון במרכז מים". ריבו מסביר כי בניגוד להופעות רגילות השיקולים בהופעה הזו היו שונים לחלוטין. "רציתי להגיע גם לבחורים שנמצאים כל חתונה ליד המיקסר ואין להם היכן לשמוע הופעות של מוזיקה חיה ואיכותית ואני נרגש מאד לקראת ההופעה הזו. יש הופעות חשובות יותר ופחות וזו בעיניי הופעה חשובה מאד".

לשאלה האם הוא מתכוון לשיר בהופעותיו שירים אחרים לציבור החרדי, הוא מצהיר נחרצות שלא. "השירים שלי מתאימים לכולם, כשאני כותב שיר אני חושב קודם כל על האמת שלי אך גם על כך שהוא יתאים לכל אוזן ולא יהיה עם נטיה פוליטית או כזו שיכולה לגרום לחוסר נוחות לאי מי מהמאזינים", מסביר ריבו ומספר כי ויתר בעבר על שירים שכתב שהרגיש שהם יכולים ליצור ריחוק בינו לבין אי אלו מהמאזינים.

באופן מעניין, אחד השירים המצליחים ביותר מאלבומו השני "פחד גבהים" הוא שיר שפותח את האלבום ןעוסק בלימוד התורה - "אור החיים". מדובר בשיר אהבה העוסק באור התורה ובשמחת הלומדים אותה, "זה אחד השירים שבחורי הישיבה מאד אוהבים והופתעתי לקבל עליו תגובות נלהבות גם מאנשים חילונים לגמרי שאהבו אותו".

המופע הבא לבחורי ישיבות יתקיים בהר ציון "מרכז מים" ביום ב' כה' אב בשעה 20:30. כרטיסים מסובסדים לבחורי ישיבות ניתן להשיג בחנויות גלפז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר