עובדי תאגיד 'כאן' פנו לכחלון: "מכפישים אותנו, אנחנו סופגים נאצות"

עובדי תאגיד השידור הציבורי פנו במכתב מיוחד לשר האוצר משה כחלון, וביקשו ממנו לעמוד לצדם במאבק לאי סגירת התאגיד. "סופגים נאצות מנבחרי ציבור. מכפישים אותנו" (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אולפני 'כאן' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סערת תאגיד השידור: מאות עובדי תאגיד השידור החדש "כאן" חתמו על מכתב שנשלח לשר האוצר משה כחלון בשעות האחרונות, ובו הם מבקשים ממנו לסייע להם במאבק נגד הצעת החוק שהגיש יו"ר הקואליציה דוד ביטן ונועדה לחסל את התאגיד בטרם יעלה לאוויר, בטענה כי המהלך יחסוך כספים לקופת המדינה.

עוד בברנז'ה:

במכתב שנשלח לשר כחלון נכתב: "בשבועות האחרונים נקלעת ללבו של מאבק סוער ויצרי בנושא תאגיד השידור הישראלי. מתוקף תפקידך כשר האוצר וכחבר בממשלה נדרשת ועוד תידרש לעמוד כחומה בצורה בסוגיות הרות גורל הנוגעות לחופש הביטוי, שמירה על ערכי הדמוקרטיה, והקצאת משאבי ציבור לטובת כלל אזרחי המדינה. אותם אזרחים שרואים בך אדם הגון, שכל עיסוקו לדאוג לרווחתם".

"אותו "תאגיד" שמככב בכותרות בימים האחרונים מורכב ממאות עובדים, מהטובים ביותר בתחומם, שגויסו מהגופים המובילים במשק והגיעו לכאן בתחושת שליחות אמתית כי האמינו בשידור הציבורי, האמינו שאפשר להקים כאן גוף אחר - יעיל, איכותי וחדשני. מאות עובדים, ובכללם מבוגרים וצעירים, חילוניים, דתיים וחרדים, יהודים וערבים, אנשי מרכז ופריפריה. בדרך נתקלנו בלא מעט קשיים, אך לרגע לא נרתענו. אך כעת יש מי שמבקש לרמוס הכל, ולהחזיר את הגלגל לאחור. זאת לא נוכל לקבל. לא כאנשי מקצוע, ולא כאזרחי המדינה".

בהמשך, מתייחסים העובדים לטענות אודות חסכון כספי שייגרם למדינה מסגירת התאגיד, טענות שנדחו על ידי האוצר. "אנחנו העומדים בשער ושומרים על כספי הציבור על מנת למלא את רצון המחוקק - לספק תוכן איכותי והמגוון ביותר שאפשר להעניק לכלל אזרחי ישראל במסגרת תקציב חסכונית ויעילה כפי שלא נראתה עד כה" כתבו העובדים.

העובדים תוקפים גם את הפוליטיקאים המטיחים ביקורת בגוף השידור שבכלל לא החל את שידוריו, "אנחנו אלה הסופגים נאצות מנבחרי ציבור, אשר מכפישים אותנו בלשון משתלחת, מתייגים אותנו בסיסמאות חסרות שחר ומכתימים חדשות לבקרים את יושרתנו המקצועית".

"אנחנו, אזרחי המדינה המודאגים, אשר נוכחים לראות איך המינהל התקין במדינתו נשחק בשל גחמה. וזו גחמה, כבוד השר. כולם יודעים זאת. כשר האוצר, כחבר ממשלה, כנציג ציבור וכאדם הגון וישר, אנו מבקשים שתשתמש ביכולתך לעצור את חיסול תאגיד השידור הישראלי ותבלום כל ניסיון לשנות את החוק כפי שהוא היום. למעננו העובדים, למען כלל אזרחי ישראל, למען תקשורת חופשית ולמען דמוקרטיה אמתית" מוסיפים העובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר