זעזוע באקדמיה החרדית

חובות כבדים וירידה בתלמידים: "המכללה החרדית" תיסגר

אחרי שבשנים האחרונות נקלעה לחובות כבדים ורשמה ירידה משמעותית במספר התלמידים, המל"ג החליטה להורות היום על סגירתה של המכללה החרדית שייסדה הגב' עדינה בר שלום (חרדים, ארץ)

סטודנטים במכללה החרדית של עדינה בר שלום (צילום: אתר המכללה החרדית)

זעזוע באקדמיה החרדית: המועצה להשכלה גבוהה החליטה לסגור את המכללה החרדית שייסדה הגב' עדינה בר שלום, בתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, זאת על רקע חובות עתק שצברה המכללה החרדית בשנים האחרונות כו גם ירידה משמעותית במספר התלמידים במוסד.

בשנים האחרונות, נקלעה המכללה החרדית לקשיים כלכליים חמורים, כשבשנה האחרונה אף מונה לה חשב מלווה. אלא שבעקבות בדיקה מדוקדקת שערכה המועצה להשכלה גבוהה לאחרונה, הוחלט היום לסגור את המכללה - כבר בשנה הבאה. לפי שעה, לא ברור מה יעלה בגורלם של מאות הסטודנטים הלומדים במוסד האקדמי שנחשב לאחד הבולטים במגזר החרדי.

על רקע ההחלטה, נשמעות קריאות לביטול סגירת המוסד. חבר הכנסת יוסי יונה אמר הערב כי "ההחלטה של המל"ג לסגור את המכללה החרדית שהקימה הרבנית עדינה בר שלום אומללה". לדברי יונה: "עדינה בר שלום, כלת פרס ישראל, אישה פורצת דרך, שפועלת ללא לאות לשילוב חרדים בחברה הישראלית בכלל ובשוק העבודה בפרט, הביאה את המכללה להישגים מרשימים ביותר".

"לא ברור מה השיקולים שהביאו לסגירת המכללה" המשיך יונה, "אבל הם עומדים בניגוד להיגיון הקובע שהחברה החרדית יכולה, אם ינתנו לה האפשרויות, לתרום באופן דרסטי לצמיחה הכלכלית של המשק. אני קורא לשר החינוך, העומד בראש המל״ג, לשקול מחדש את החלטתו ואף לאפשר למכללה להרחיב את פעילותה הברוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר