חשיפת כיכר השבת

הרב ציון בוארון נגד "מתווה הכותל החרדי": "להילחם על כל מטר"

"מתווה הכותל החרדי", שגיבשו המפלגות החרדיות ונחשף "כיכר השבת", מעורר דיון נרחב. הגאון רבי ציון בוארון מביע את התנגדותו למתווה וקורא להילחם על כל מטר בכותל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"להילחם על מסירת כל מטר מהכותל המקודש ביותר. קודש הקדשים, לא שייך בזה שום מתווה", כך מתבטא היום (חמישי) הגאון רבי ציון בוארון, בתגובה ל"מתווה הכותל החרדי" שנחשף ב"כיכר השבת", אותו יציגו ראשי המפלגות החרדיות בפני הרבנים הראשיים לישראל.

הסיבה להתנגדותו של הרב בוארון, מחשובי הפוסקים הספרדים, למתווה היא בשל כך שהכותל הדרומי יוקצה לטובת הרפורמים, שאמנם יהיה מנוהל על ידי גוף ממשלתי, אך לטענת הרב בוארון הרפורמים יחוללו במקום ככל העולה על רוחם.

לדברי הרב בוארון אין במתווה בשורה וכי "אם כל כך בקלות הם עושים מתווה כזה 'טוב' - בוודאי שזה גרוע מאוד, ואין בזה שום ספק. הכול שקר ובלוף וכסות עיניים. מנסים להשתיק את הציבור, זה לא יצליח, לא תינתן שום אחיזה לתנועה ההרסנית ביותר לישראל במקום הקדוש ביותר".

הרב בוארון אף אמר כי מאבק זה אינו מאבק של הציבור הדתי בלבד, לדבריו: "אנו כואבים את כאבם של כל מליוני יהודים, גם כאלו הנחשבים לחילוניים בכל קצווי תבל, אילו היו יודעים איזה חורבן חוללו הרפורמים בגולה היינו מתקוממים מולם שלא ינסו להעתיק חלילה את החורבן לישראל".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", במתווה החדש, דורשים הנציגים החרדים שהכותל הדרומי ינוהל על ידי נציג ממשלתי, ולא על ידי המועצה שרצו להקים בשיתוף הרפורמים.

כמו כן, המתווה החדש יכלול החלטת ממשלה כי רחבת הכותל המערבי, על כל חלקיה, תנוהל על ידי רב הכותל והמקומות הקדושים. כן קובע המתווה החדש כי לא תהיה אפשרות לקיים ברחבת הכותל תפילה רפורמית. כך גם נקבע לגבי 'נשות הפרובוקציה', שלא יוכלו לקיים את "תפילותיהן" ברחבת הכותל המערבי או בעזרת הנשים.

המתווה החדש יעלה בפגישה שתתקיים בין ראשי המפלגות החרדיות עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. הפגישה תתקיים ביום ראשון וישתתף בה גם השר אורי אריאל וכן ראש מטה מזכיר הממשלה.

גורם בכיר ברבנות הראשית, אמר ל"כיכר השבת" כי "הנושא הכי חשוב היה שלא תהיה הכרה ברפורמים. ברגע שהפוליטיקאים החרדים הבינו את הנזק שיש במועצה שהקימו להם, הם נכנסו לנושא וכעת ביטלו את המועצה הזאת, כך לא תהיה הכרה ברפורמים, והדרישה המרכזית שלנו מתקבלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר