דרישה מראשי הסיעות

ראש עיריית ביתר עילית: "יש להחיל ריבונות גם עלינו"

מאיר רובינשטיין, המשמש גם כיו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות, דורש במכתב ששלח היום לראשי הסיעות החרדיות בכנסת, לכלול גם את עירו ביתר ב'חוק הריבונות' של מעלה אדומים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ר"ע ביתר עם שניים מראשי יהדות התורה (צילום: Yaakov lederman/Flash90)

במכתב ששלח היום (חמישי) ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין לראשי הסיעות החרדיות בכנסת, הוא פונה אליהם בדרישה לפעול לשילובה של ביתר עילית בחוק להחלת הריבונית הישראלית על מעלה אדומים שסיעות הימין פועלים לאישורו.

רובינשטיין, המשמש גם כיו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות, כותב לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבריאות ויו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש (שלומי אמונים) ויו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה משה גפני, כי "ביתר עילית הינה עיר ואם בישראל, גדולה ומרכזית לציבור החרדי, עם למעלה מ-50,000 תושבים, שלל מוסדות ציבור גדולים, ישיבות קדושת ובתי מדרשות, והיד עוד נטויה כהנה וכהנה, בעתודות בנייה עתידיות שיספיקו בעז"ה לעוד אלפי יחידות דיור".

"אני מברך על היוזמה להחלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים", הוא מוסיף. "אולם תמה אני תמיהה גדולה: כיצד העלו על דעתם להציע חוק כזה מבלי לתת מענה לציבור החרדי, ולביתר עילית שהינה עיר גדולה ואף כאמור צמודה לקו הירוק. בשם יותר מחמישים אלף תושבי ביתר שאני משמש להם כפה, אני דורש בזאת מהנציגים החרדים בכנסת, להביא באופן מידי להכנסתה של העיר ביתר עילית לחוק המבקש להחיל ריבונות ישראלית על מעלה אדומים".

לדבריו, בחלקים מסוימים נושקת ביתר עילית מטרים ספורים מהקו הירוק. "מצידה המערבי של העיר, לכיוון בית שמש, נמצאים בתי העיר ביתר עילית במרחק אוירי של מטרים בלבד מהקו הירוק, כאשר שטח השיפוט שלה מגיע עד לקו הירוק". אזור התעשייה החדש של העיר, 'היער האנגלי', הנמצא בימים אלו בשלבי אישור מתקדמים, יחבר באופן מוחלט את גדרות העיר עם גדר ההפרדה על הקו הירוק. היינו, ניתן יהיה להיכנס לביתר מכיוון מערב, ללא מעבר בשטחים".

"לא יעלה על הדעת, כי דווקא בממשלה הזו, בה מהווים הנציגים החרדים ציר מרכזי, ניתן יהיה לאפשר העברת חוק שכזה, תוך התעלמות מצרכי הציבור החרדי ומעיר גדולה ומרכזית כביתר עילית", הוא מתקומם.

עוד כותב ראש העיר, כי "החלת החוק הישראלי על העיר, אינה צעד הצהרתי בלבד, אלא צעד בעל משמעות אדירה, שיביא פריחה ושגשוג לעיר מכל בחינה שהיא, למענם ולרווחתם של תושבי העיר. המצב כעת עם כניסתו של הנשיא טראמפ לתפקיד, הינו בגדר הזדמנות פז, שספק אם תהיה שוב במהלך עשרות השנים הקרובות. העברת חוק מעלה אדומים ללא ביתר עילית, תהיה בכיה לדורות ובבחינת מעוות לא יוכל לתקון", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר