חקירות נתניהו

סוכנות דירוג אשראי: אם נתניהו יפרוש, תתערער היציבות הכלכלית של ישראל

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, מודי'ס, מעמידה היום את אפשרות פרישתו של בנימין נתניהו מתפקידו כראש ממשלה, ככזאת שעלולה להפחית את ההערכה למצבה הכלכלי של ישראל (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה היום (חמישי) כי היא מותירה את דירוג האשראי החיובי של ישראל על כנו, A1, אולם מזהירה כי ייתכן וראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לסיים את תפקידו והדבר עלול להשפיע על היציבות הכלכלית ובהתאם לכך גם על דירוג האשראי.

בסקירה כלכלית טריה של הסוכנות הנחשבת, בנוגע למעורבותו לכאורה של ראש הממשלה בפרשיות בהן הוא נחקר, נכתב כי "אף על פי שנתניהו שרד חקירות דומות בעבר, הטענות הנוכחיות נראות רציניות למדי וייתכן והן יביאו לסיום כהונתו. במצב כזה שאין לנתניהו יורש מובהק במפלגת הליכוד סביר להניח שיתקיימו בחירות חדשות לראשות הממשלה בישראל".

כללית, תחזית הדירוג של החברה כלפי ישראל יציבה, אך הורדה משמעותית של היחס בין החוב לתוצר תוכל להביא לשיפור ספציפי בדירוגן של אגרות החוב הממשלתיות, לדעת הסוכנות. מנגד אי שמירה על משמעת פיסיקלית והפסקת מגמת הירידה ביחס החוב-תוצר עלולה להביא להורדת הדירוג.

על פי ההערכות שלה, יעדי הגירעון הגבוהים שנקבעו לשנתיים הבאות - 2.9 אחוז מהתוצר - יביאו לשמירה על היחס בין החוב לתוצר במקום להמשיך את מגמת הירידה שלו.

יצויין, כי גם ירידה במתיחות באזור תוכל לשפר את דירוגה של ישראל. עוד מציינת החברה כי רפורמות ברגולציה שישפרו את ההשקעה והיעילות, יוכלו אף הם לשפר את דירוגה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר