תמו השיבושים

השופטת חייבה את טייסי אל על לחזור לעבודה סדירה

"התנהלות שני הצדדים מעלה קושי רב, ומשולבת בה מידה לא מבוטלת של אדישות לנזק הרב שמשלם הציבור", נכתב בצו השיפוטי, כשעיקר הביקורת מופנית לטייסים (חדשות, תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מטוס אל על (צילום: Moshe Shai/Flash90)

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ישב היום (שני) במשך שעות רבות ודן במחלוקת בין הנהלת אל על לבין הטייסים שגורמת לשיבושים וביטולי טיסות, הוציא לפני זמן קצר צו המחייב את הטייסים לחזור לעבודה תקינה וסדירה, ונציג העובדים חתם שכך ייעשה.

השופטת כתבה: "אנו מוצאים ליתן צו כמבוקש המורה למשיבים להפעיל את מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים ולגרום לקיום שקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה – על מנת למנוע ביטולי טיסות ולקיים שגרת הדרכות. בנוסף ניתן צו המורה לטייסי החברה להימנע מלשבש את פעילות החברה".

לדברי אופירה דגן-טוכמכר, השופטת, "ניתן להצביע על זיקה שקיימת בין ריבוי מקרי ההשתמטות אשר הובילו לביטול טיסות והדרכות לבין הפחתת השכר. יש שימוש בהיעדרויות מהעבודה לצורך השגת תכלית קיבוצית, והקושי לאייש טיסות איננו מקרי".

עם זאת, גם מהנהלת החברה לא נחסכה ביקורת, ובהחלטה השיפוטית נכתב, כי "התנהלות שני הצדדים מעלה קושי רב, ומשולבת בה מידה לא מבוטלת של אדישות לנזק הרב שמשלם הציבור".

כזכור, בימים האחרונים בוטלו מספר טיסות - וגם הלילה והבוקר בוטלו שלוש טיסות נוספות. הטיסות שבוטלו הן: טיסה 051 ליוהנסבורג שהייתה אמורה להמריא אמש ב-22:20 וטיסת החזור 052 שהייתה אמורה לצאת היום מיוהנסבורג לנתב"ג; טיסה 001 לניו יורק שהייתה אמורה להמריא הלילה נדחתה להיום בשעה 14:30; וטיסה 563 לוורשה שהייתה אמורה להמריא היום ב-06:10 וטיסת החזור שלה, שמספרה 564.

בהודעת הנהלת החברה נכתב: "אנו עומדים בקשר עם כל לקוחותינו על מנת לעדכן אותם על השינויים ולמצוא עבורם פתרונות. הנהלת אל על מתנצלת על השיבושים ועושה כל שביכולה להחזיר את הטיסות לסדרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר