וויתור מוזר

מי מוותר על האזרחות האמריקאית ולמה?

אזרחות אמריקאית נחשבת לאזרחות נחשקת במיוחד בעיני מיליונים, למרות זאת השנה ויתרו עליה 5411 בני אדם - מספר שיא. ביניהם גם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מיליונים בעולם מוכנים לעשות כמעט הכל כדי לקבל אזרחות אמריקאית נחשקת אך מתברר כי יש גם כאלה שמוותרים אליה ברצון

משרד המשפטים של ארצות הברית פרסם אתמול (רביעי) את רשימת האמריקנים ומחזיקי הגרין קארד שוויתרו בשנת 2016 על אזרחותם האמריקנית, ומדובר במספר שיא של 5,411 - עלייה של 26 אחוזים לעומת 2015, אז ויתרו 4,279 איש על אזרחותם האמריקנית.

הסיבה המרכזית שמביאה אזרחים אמריקאים לוותר על אזרחותם הנחשקת היא בדרך כלל כלכלית. אנשים שמחזיקים באזרחות אמריקנית ובאזרחות של מדינה נוספת ומתגוררים מחוץ לארה"ב עדיין נדרשים לשלם מסים לרשויות האמריקניות. לכן מוותרים כמה אלפים מהם מדי שנה על אזרחותם האמריקנית. המפורסם שבהם הוא שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון שלמרות שמגיל חמש אינו מתגורר מארה"ב הוא נדרש לשלם מס לארה"ב..

העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח שג'ונסון נולד בניו יורק בזמן שהוריו עבדו בארה"ב, אבל לא חי במדינה מאז גיל חמש. ג'ונסון נכלל ברשימת האנשים שוויתרו על האזרחות האמריקנית שלהם בשנת 2016 כדי להבטיח שרשויות המס האמריקניות לא ישימו עליו יד.

בשנת 2014 אמר ג'ונסון, לשעבר ראש העיר לונדון, שארה"ב דורשת ממנו מס על מכירת ביתו באיזלינגטון שבצפון לונדון, מהלך "מכעיס מאוד" לדבריו. אולם למרות כעסו הוא שילם את המס - סכום של יותר מ-50 אלף דולר - כחוק.

בראיון שהעניק ב-2014 לתחנת הרדיו הציבורית NPR בעת ביקורו בניו יורק, אמר ג'ונסון שהוא נרדף על ידי רשויות המס האמריקניות לשלם מס על מכירת ביתו בבריטניה. "אני חייב להתוודות בפניכם, אתם צודקים. זה קשה מאוד (לוותר על אזרחות אמריקנית), אבל אומר זאת, לארה"ב הגדולה יש כמה חוקים מאוד נוקשים, אתם יודעים... ארה"ב רודפת אחריי, הייתם מאמינים לזה. על מס מכירת בית ראשון שלך שאינו קיים בבריטניה, אבל הם מנסים לפגוע בי עם כמה חוקים, אתם מאמינים לזה?".

משרד האוצר האמריקני מפרסם מדי רבעון את שמות האנשים שוויתרו על האזרחות האמריקנית שלהם במהלך שלושת החודשים הקודמים. ברבעון האחרון של שנת 2016 נכללו ברשימה 2,365 אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר